Barcelona potencia nous centres comercials de barri

Ofertes de pàrquing als mercats intenten captar clients de cap de setmana. Són més barats que l’àrea verda i blava. Alguns ja es col·lapsen dissabte al matí.
Clients del Mercat de Santa Caterina accedeixen al pàrquing després de comprar.
Clients del Mercat de Santa Caterina accedeixen al pàrquing després de comprar.
Andreu Adrover
Clients del Mercat de Santa Caterina accedeixen al pàrquing després de comprar.
Barcelona ha decidit potenciar nous centres comercials de barri al voltant de l’oferta de mercats municipals i, amb el pàrquing, de reclam. El districte de Sant Martí té previst després de l’estiu iniciar les obres d’un aparcament subterrani a la cruïlla dels carrers Bilbao i Ramon Turró. Donarà servei als veïns dels nous edificis i als clients del Mercat de la Unió, al Poblenou.

El Mercat de la Boqueria, amb la reordenació de la plaça de la Gardunya, té previst soterrar l’aparcament i la càrrega i descàrrega. Segons estudis de l’àrea de mercats municipals, el 85% de persones fa la compra de productes per a l’alimentació al barri, desplaçant-se a peu.

«Col·locar aparcaments als mercats no és indispensable, però sí un element més de competitivitat. Molts fan la compra un cop a la setmana o cada 15 dies, i així els és més còmode carregar», explica Jordi Torrades, gerent de mercats. Està previst posar pàrquing a tots els mercats que es remodelin o es construeixin, sempre que no n’hi hagi cap altre a prop.

Els propers mercats a reformar, entre el 2006 i el 2007, són el de la Barceloneta, el de Sant Antoni, el de Sarrià i el de la Llibertat (aquí  no se’n col·locarà cap, ja que n’hi ha un a la plaça Gal·la Placídia).

«Els ciutadans troben bé aquest servei afegit, que tenen per un cost inferior al de la zona verda i blava. Només es col·lapsen alguns  aparcaments els dissabtes al matí», afirma Torrades.

Supermercats i paradistes

Cada vegada més, conviuen dins dels mercats les parades tradicionals i els supermercats. A la part de dalt del Mercat de la Unió hi ha un Mercadona, que té permès vendre producte fresc. «Els propis comerciants així ho van voler. Aquestes superfícies són força deficitàries en venda de fresc, ja que els clients prefereixen comprar-ho a les parades i adquirir als supermercats només els envasos i les llaunes. Comparteixen clientela, així que prefereixen que hi siguin dins del mercat», comenta Jordi Torrades, gerent de mercats. Hi ha supermercats que ofereixen aparcar gratis a l’aparcament del mercat als clients que facin una bona compra. En alguns casos, als pàrquins instal·lats als mercats municipals també s’ofereixen places de concessió a veïns, tal com afirma Torrades. La moda d’anar a comprar el cap de setmana amb el cotxe es va estendre amb l’apertura de grans centres comercials, que combinen botigues i hipermercat.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento