Ajuntaments no informen a Trànsit de les multes greus

El ministeri d’Interior ha renyat les policies locals de Barcelona perquè, si no es tramiten les sancions, no es pot procedir a la retirada de carnet.
El ministeri de l’Interior, a través de la Prefactura Provincial de Trànsit de Barcelona, porta dos anys renyant a la majoria dels ajuntaments de la província perquè no comuniquen les multes greus i molt greus que les seves policies locals imposen als conductors. Aquest fet, a més de vulnerar la llei, ja que els consistoris estan obligats a tramitar aquestes sancions, impedeix que la Dirección General de Tráfico procedeixi a la retirada del carnet de conduir que correspondria.

Aquesta pràctica municipal està provocant que centenars de conductors a la demarcació de Barcelona continuin al volant, tot i haver estat sancionats per conducció temerària o sota els efectes de l’alcohol i, fins i tot, en aquestes condicions haver provocat accidents.

«No es posen les piles»

Ajuntaments com Badalona, Castelldefels, Cornellà de Llobregat, El Masnou, Sabadell, Sant Just Desvern o Santa Coloma de Gramenet, per citar-ne uns quants, porten anys sense comunicar a Tráfico ni una sola multa greu o molt greu. Només 20 ajuntaments barcelonins compleixen.

La cap provincial de Trànsit, Maria Teresa San Eustaquio, ha explicat a 20 minutos que malgrat els tocs d’atenció que s’han donat des del ministeri de l’Interior, «els ajuntaments no acaben de posar-se les piles». Atribueix  l’actitud municipal a la falta de recursos i personal, i també als defectes de forma en les denúncies. San Eustaquio creu, però, que amb la implantació del carnet per punts, els ajuntaments prendran més consciència i començaran a comunicar les multes greus i molt greus que posin.

De tots els ajuntaments, el de Barcelona és el que més multes greus comunica. Segons la cap de Tráfico, de les 10.000 sancions que reben anualment, la meitat són del Servei Català de Trànsit i l’altra meitat dels ajuntaments, però d’aquests últims més del 50% són de Barcelona capital. El 90% del total, acaben amb la retirada de carnet.

El PP de Badalona culpa l’alcaldesa

El president del PPC de Badalona, Xavier Garcia Albiol, ha acusat l’alcaldesa de la ciutat, Maite Arqué, «de deixar impunes als conductors temeraris» al no comunicar les multes greus a la Dirección General de Tráfico. «Si un dia un conductor que hauria de tenir el carnet retirat mata a algú, perquè l’alcaldesa no ha notificat les seves infraccions anteriors, a qui haurem de fer responsalble?», comenta Garcia Albiol.

Exemples reals de sancions posades i no comunicades a tráfico

Conduir de forma temerària, circular en ziga-zagues i agafar un revolt a dues rodes, mantenint-les aixecades expressament, creant una greu inseguritat per a d’altres conductors.

No respectar el semàfor circulant a gran velocitat amb risc de col·lisió.

Conduir efectuant curses a  la via pública entre diversos ciclomotors.

Derrapar amb les rodes provocant pànic per la forma de conduir.

No respectar quatre semàfors en vermell de forma consecutiva, obligant a d’altres usuaris a maniobrar per no col·lisionar.

Conduir de forma negligent a gran velocitat per una zona totalment de vianants.

Conduir amb una taxa d’alcohol de 0,9 quan el màxim és de 0,4. El conductor té una antiguitat inferior a dos anys de carnet.

No respectar dos semàfors en vermell amb risc imminent d’atropellament a persones, així com de col·lisió amb d’altres vehicles. A més, el conductor no portava posat el casc de protecció.

Efectuar conducció esportiva realitzant una competició amb d’altres dos vehicles. No respectar els semàfors i circular fent ziga-zagues. Dos dels vehicles ocupaven els carrils de sentit contrari de la circulació.

Sortir marxa enrere d’un estacionament obligant a un motociclista a realitzar maniobres evassives i caure a terra.

Conduir de forma negligent fent xerricar les rodes i circular a velocitat superior a l’establerta en una rotonda.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento