Embolic a la C-31 i  la C-32 pel ball en els límits de velocitats

  • Els conductors havien de circular aquest dilluns a 80 km/h per l'anticicló, malgrat el canvi de senyalització.
  • Un error al panell informatiu va agreujar la confusió.
Canvi de senyalització a la C-31.
Canvi de senyalització a la C-31.
SCT
Canvi de senyalització a la C-31.

Molts dels conductors que aquest dilluns van entrar a Barcelona per l’autovia de Castelldefels (C-31) i l’autopista del Garraf (C-32) estaven confosos i molestos: la limitació dels 80 km/h encara estava en vigor, malgrat que s’acabaven de col·locar els nous senyals verticals que estableixen una velocitat superior.

El Servei Català de Trànsit (SCT) va retirar, la nit de diumenge a dilluns, els 102 senyals fixos que limitaven la velocitat a 80 km/h al llarg de cinc quilòmetres de la C-32 i de la C-31, i els va substituir per d’altres que augmenten la velocitat màxima fins als 100 i els 120 km/h. No obstant això, a petició del Servei Meteorològic de Catalunya, aquest dilluns no es va eliminar el límit dels 80 km/h, com estava previst, a causa d’un anticicló "excepcional" que afectarà Catalunya fins dimecres i que "desaconsella incrementar la velocitat perquè seria perjudicial per al medi ambient", segons va explicar el director de Trànsit, Joan Aregio.

Així doncs, com a mínim fins demà s’haurà de circular a 80 km/h pel cap alt. Aquest dilluns, però, un error informàtic en un panell lluminós va agreujar encara més l’embolic, ja que informava que es podia circular a 100 km/h en un tram de la C-31 afectat pels 80 km/h. Trànsit assegura que el radar no va posar multes.

Mala comunicació

El portaveu del Govern, Francesc Homs, va entonar el mea culpa i va admetre "problemes de comunicació" a l’hora d’explicar la velocitat variable que s’ajusta «en funció d’una sèrie de condicionants, tant a l’alça com a la baixa, siguin de mobilitat o de contaminació». El PSC va asseverar que, en admetre que els 80 km/h estan relacionats amb la seguretat viària i la qualitat de l’aire, el Govern posa de manifest que la promesa de CiU d’acabar amb la mesura era "demagògia".

Més de la meitat dels vianants de Barcelona travessen el carrer tot i tenir el semàfor en vermell, segons l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU). És una infracció greu, per bé que normalment no se sanciona. L’OCU alerta també que molts conductors tampoc no respecten els semàfors en vermell (71%), ni els ambres que alerten d’un pas de vianants (67%), ni els passos de vianants, encara que hi creu-hi gent (62%). L’OCU va demanar una major conscienciació per reduir els accidents. A Barcelona, n’hi va haver 1.165 el 2010 i en el 25,6% dels casos els responsables van ser els vianants.

A peu de la carretera

Gonzalo Ramos: "L'autovia de Castelldefels era una bogeria". Aquest conductor assegurava ahir que circular per la C-31 era una "bogeria". "En alguns trams es podia circular a 80 quilòmetres per hora, però en d’altres, circulant tot sol, sense congestió, havia de fer-ho a 40 quilòmetres per hora", va explicar Ramos, qui va afirmar que els diferents senyals podien confondre els conductors.

Enrique Solo: "Mai no havia circulat tan a poc a poc". Aquest taxista jubilat va assegurar aquest dilluns que mai no havia circulat tan a poc a poc pels accessos de Barcelona, quan s’havia de flexibilitzar la limitació d’anar a 80 quilòmetres/hora. Solo, a qui les diferents velocitats indicades no l’han confós, es va mostrar partidari de regular la velocitat per reduir la contaminació i la sinistralitat.

Koën Farkerkoeber: "La circulació era una mica caòtica". La velocitat variable no va ajudar a evitar la congestió a l’entrada de Barcelona, segons aquest conductor belga establert a la ciutat. Va explicar que no es va confondre amb les diferents limitacions, però va haver de prestar-hi una atenció especial. "La velocitat variable no va servir per evitar la congestió", va afegir el conductor.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento