S’ampliarà la freqüència de pas a una hora fins a Balaguer (fins ara eren tres trajectes d’anada i tornada), es millora la seguretat, s’augmenta la velocitat i es redueix aproximadament en una mitja hora el temps del trajecte total.
El traçat passa per paratges turístics de gran valor ecològic (embassaments o congosts). Per això, els alcaldes de la Noguera i el Pallars Jussà volen que el tren serveixi, a més de mantenir una millor comunicació amb la capital, per fomentar el turisme de la zona.
Que torni ‘La Garrafeta’
Pretenen que el tren turístic d’època La Garrafeta circuli també fora de l’estiu. «A bona part de les estacions (per exemple, a Cellers) també es crearà un centre d’interpretació de la natura», explica l’alcalde d’Àger, Jordi Sentenach.
Localitats com aquesta de la Noguera calculen que més trens i més veloços atrauran més visitants a càmpings i cases de colònies.
Al Pallars Jussà ho veuen com un transport que aproparà els esquiadors a la neu, pel que aposten per fomentar paquets amb visites a museus, al centre d’observació d’Àger o les rutes turístiques. Un estudi ha de determinar si és viable l’ampliació de la línia al Pallars Sobirà i cap a França.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios