Un tren per al turisme del Pirineu

Es triga dues hores en recórrer els 88 km del traçat de la nova línia.
Les travesses noves per renovar la línia de La Pobla.
Les travesses noves per renovar la línia de La Pobla.
Artur Zanón
Les travesses noves per renovar la línia de La Pobla.
Amenaçada de tancament en el seu dia per ser un tram deficitari, la línia de tren entre Lleida i la Pobla de Segur dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), s’inaugurarà aquest febrer després d’haver-hi invertit més de 62 milions per refer de cap a peus els 60 quilòmetres del tram entre Balaguer i la Pobla.

S’ampliarà la freqüència de pas a una hora fins a Balaguer (fins ara eren tres trajectes d’anada i tornada), es millora la seguretat, s’augmenta la velocitat i es redueix aproximadament en una mitja hora el temps del trajecte total.

El traçat passa per paratges turístics de gran valor ecològic (embassaments o congosts). Per això, els alcaldes de la Noguera i el Pallars Jussà volen que el tren serveixi, a més de mantenir una millor comunicació amb la capital, per fomentar el turisme de la zona.

Que torni ‘La Garrafeta’

Pretenen que el tren turístic d’època La Garrafeta circuli també fora de l’estiu. «A bona part de les estacions (per exemple, a Cellers) també es crearà un centre d’interpretació de la natura», explica l’alcalde d’Àger, Jordi Sentenach.

Localitats com aquesta de la Noguera calculen que més trens i més veloços atrauran més visitants a càmpings i cases de colònies.

Al Pallars Jussà ho veuen com un transport que aproparà els esquiadors a la neu, pel que aposten per fomentar paquets amb visites a museus, al centre d’observació d’Àger o les rutes turístiques. Un estudi ha de determinar si és viable l’ampliació de la línia al Pallars Sobirà i cap a França.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento