El regidor de Seguretat i Mobilitat de Barcelona, Jordi Hereu, va atribuir directament l’augment de sinistralitat a la nova llei que permet als conductors de cotxe amb més de tres anys d’experiència, portar motos de fins a 125 cc, sense haver de passar cap examen previ.
Un curset voluntari
Com que l’Ajuntament no pot canviar una llei estatal, Hereu va avançar que faran una campanya per donar als nous motoristes i als conductors de cotxe alguns consells viaris: «és tant important dir-li al motorista que posi l’intermitent, com dir-li al conductor d’automòbil que miri pel retrovisor». A més de la campanya, l’Ajuntament ha signat un conveni amb els responsables de vendes de motos perquè organitzin cursets de seguretat viària.
La Fundació Mapfre i l’Associació d’Especialistes en Prevenció i Salut Laboral van dir ahir que el risc de mort dels motoristes és 13 cops superior que el que tenen la resta de conductors.
No són els més joves
El sector de la població que més accidents pateix és el que va dels 16 anys als 29 i, en menor mesura, el comprès entre els 30 i els 44 anys. El regidor Hereu va explicar que, en contra del que es pugui pensar, «no són els més joves» els qui pateixen accidents i va atribuir la principal causa a la inexperiència. Segons va explicar, els motoristes de tota la vida ja saben afrontar situacions de risc que aquells que venen del cotxe desconeixen: «No són les motos les perilloses, sinó els conductors inexperts».
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios