Les voreres de la Ronda, entre Via Augusta i el carrer Escorial, passaran a tenir 5,75 metres d’amplada, enfront dels tres actuals. La calçada perdrà un carril i en tindrà dos, i un carril bus per banda, que a la nit s’usarà d’aparcament.
El xamfrans s’aprofitaran al màxim, amb zones verdes i parcs infantils. El soroll es reduirà amb la velocitat limitada a 50 km/h, el paviment sonoreductor i mitjaneres de dos metres amb vegetació. Es passarà dels 368 arbres que ara hi ha a plantar-ne 661.
El trànsit es pacificarà a totes les cruïlles amb semàfors i s’incrementaran els passos de vianants per creuar la Ronda, que passarà a tenir-ne 17. També es doblarà el nombre de carrers que travessaran la via perpendicularment, de nou d’ara als 17 projectats.
El projecte té un cost que s’aproxima als 25 milions d’euros i els terminis d’execució aniran lligats al projecte de la Línia 9 a Lesseps. Es preveu que s’acabi en 9 mesos.
Aparcaments subterranis
«Com una gran ferida física i psíquica». Així definia la Ronda del Mig la presidenta de l’Associació de Veïns de General Mitre, Patrícia Fernández, en fer balanç del procés que els ha portat a consensuar el projecte que ahir va presentar l’alcalde, Joan Clos, qui el va descriure com «un nou bulevard digne i atractiu». Les protestes arribaran amb l’aparcament, ja que s’eliminaran les places en superfície per construir dos estacionaments subterranis al carrer Menéndez i Pelayo i als jardins Amats, amb capacitat per a 478 cotxes. Ara n’hi ha 145 places al carrer.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios