Quan es cansen d’aquestes joguines –d’un a tres anys de mitjana tenen de vida útil– les hereten altres germans, familiars, alguna ONG o simplement queden arraconades a casa. En aquest context, el director de l’ACC, Enric Aloy, va apel·lar al «consum responsable» que no primi tant la quantitat de regals com si són adequats a l’edat.
La joguina que vol el nen
A l’hora d’escollir la joguina, les famílies prioritzen el valor educatiu, però al final admeten que compren el que vol el nen.
I què demanen els més petits? Doncs el que han vist a la televisió. Els més influenciables pels anuncis de la petita pantalla són els d’entre set i deu anys, mentre que els preadolescents demanen el que tenen ja els companys.
Malgrat les novetats que la indústria treu, la veritable estrella continua sent la joguina tradicional, seguida de lluny pels videojocs (15%).
L’opció de regalar llibres ha pujat per èxits com Harry Potter, tot i que cau a mesura que els nens creixen a favor dels videojocs. El director de l’Agència Catalana de Consum va subratllar que es mira poc l’etiqueta per conèixer si són joguines segures.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios