De moment estem assolint els compromisos europeus per reduir la sinistralitat a les carreteres catalanes.
¿Menys accidents i menys morts?
Tenim menys accidents i un 7% menys de morts que l’any passat, 343 víctimes en total. Hem passat els dos millors anys en la història del trànsit quant a sinistralitat. El compromís és arribar a reduir la mortalitat un 30% l’any 2010.
¿I això s’aconsegueix amb polítiques com els radars?
Sí, com a mesures disuassòries, però també amb polítiques de prevenció. Pensi que ens gastem més en formació que en radars. Es demostra que els radars donen resultats satisfactoris. Per allò de comparar-nos amb els europeus, de radars a Catalunya n’hi ha uns 34 i a Holanda en tenen 2.500. Si comparem les multes, aquí posem 300.000 denúncies l’any i allà 23 milions.
¿Com han funcionat els radars fins ara?
On s’han instal·lat s’han reduït els accidents mortals un 50% i s’han posat un 40% menys de multes.
¿Aquesta tendència es mantindrà?
No. Sabem que hi haurà un repunt d’accidents en aquells llocs on hi ha radars i en determinats mesos de l’any, per l’efecte de la relaxació en saber que hi són, però sempre estarem molt per sota en accidentalitat a les zones on s’instal·len.
Bio
Director del Servei Català del Trànsit des de gener de 2004, d’on va ser responsable de Seguretat Viària fins el 2000.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios