L'Eixample pot col·lapsar-se per la reforma de l'avinguda Diagonal de Barcelona

  • Perillen 340 places d'aparcament.
  • El RACC demostra que el cotxe haurà de tenir més prioritat semafòrica a Urgell i Entença en pujar el trànsit un 20%.
Les opcions per reformar la Diagonal: la opció A és un bulevard (esquerra) i la B, una rambla (dreta).
Les opcions per reformar la Diagonal: la opció A és un bulevard (esquerra) i la B, una rambla (dreta).
Ajuntament de Barcelona.
Les opcions per reformar la Diagonal: la opció A és un bulevard (esquerra) i la B, una rambla (dreta).

La reforma de la Diagonal que proposa l’Ajuntament de Barcelona, ja sigui amb l’opció A (bulevard) o la B (rambla), farà que l’Eixample hagi de suportar un 20% més de vehicles que ara. Per esmorteir l’efecte del trànsit a l’entramat de Cerdà s’haurà de recórrer a la supressió d’aparcaments en alguns carrers i donar més prioritat semafòrica als vehicles.

A partir de les dades municipals, el Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC) ha xifrat la sobrecàrrega de vehicles que haurà d’absorvir l’Eixample, una zona que ja està congestionada pel trànsit. Per això, adverteix que caldrà aplicar mesures per evitar el col·lapse. D’aquesta manera, prop de 340 places d’aparcament dels carrers que creuen l’Eixample en sentit Llobregat-Besòs perillen de cara al futur. De fet, es treballa amb la possibilitat de reduir-les per tal que els carrers puguin absorvir l’increment de vehicles.

A través de simulacions, el RACC ha demostrat que caldrà ampliar les fases semafòriques en verd per als cotxes i en detriment dels vianants per tal d’evitar el col·lapse als carrers Entença i Urgell, les principals vies verticals de l’Eixample, un cop es prescindeixi de la majoria de carrils de circulació de la Diagonal.

En comparació amb d’altres grans bulevards, com ara els Champs Elysées de París o la Castellana de Madrid, l’avinguda Diagonal de Barcelona disposa d’un "espai escàs", una circumstància que fa que "no es pugui aconseguir una solució òptima per a tots els mitjans de transport amb uns mínims acceptables", segons ha remarcat  el responsable de Mobilitat de la Fundació RACC, Xavier Abadia.

En l’opció A (bulevard), el RACC fa constar que no hi ha espai suficient per ubicar les parades del tramvia. En les dues opcions proposades, no hi hauria lloc per a un by pass o trenat, necessari per poder gestionar les avaries.

Per tot plegat, el director de la Fundació RACC, Miquel Nadal, ha demanat "una reflexió més pausada i profunda" en l’elaboració de les propostes i va apostar pel pas soterrat del tramvia, aprofitant l’excavació d’un futur túnel de Rodalies. L’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha assegurat que "l’Eixample és capaç d’absorvir qualsevol transformació de la Diagonal tenint en compte l’eclosió del transport públic".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento