La reforma de l'avinguda Diagonal de Barcelona deixa fora 51.000 vehicles

  • L'Eixample hauria d'absorbir 23.000 cotxes, un 7% més de tránsit.
  • Caldria canviar el sentit d'Urgell i de l'avinguda Sarrià i obrir Còrsega.
Les opcions per reformar la Diagonal: la opció A és un bulevard (esquerra) i la B, una rambla (dreta).
Les opcions per reformar la Diagonal: la opció A és un bulevard (esquerra) i la B, una rambla (dreta).
Ajuntament de Barcelona.
Les opcions per reformar la Diagonal: la opció A és un bulevard (esquerra) i la B, una rambla (dreta).

Tant si la Diagonal es converteix en un bulevard com en una rambla, el que està clar és que, si els barcelonins n’aproven la reforma, l’entramat de l’Eixample hauria d’absorbir uns 23.000 vehicles més dels que hi circulen ara per compensar la retallada de carrils de circulació que proposen els projectes. Per descongestionar el centre de la ciutat, caldria modificar el sentit i disseny d’alguns carrers.

Dels 84.000 turismes que es calcula que circulen de mitjana per l’avinguda Diagonal en els dos sentits (cotxes, motos, busos, taxis i vehicles comercials), es calcula que, tant si sortís escollida l’opció A com la B, es mantindria el pas de 33.000 turismes equivalents o, altrament dit, es restringiria el pas a prop de 51.000 vehicles.

D’entre aquest últim grup, l’Ajuntament de Barcelona preveu que aproximadament la meitat optin per agafar el transport públic, ja sigui l’autobús, el tramvia o la futura L9 de metro.

Un total de 23.000 (uns 11.500 vehicles per sentit) són els cotxes que s’haurien de desviar per l’Eixample, cosa que suposaria un increment del trànsit en aquest districte d’un 7%, segons càlculs municipals. Això equivaldria a guanyar dos carrils de circulació. El director de Mobilitat, Àngel López, ha negat que sigui necessari suprimir carrils d’aparcament per encabir els cotxes que no puguin passar per la Diagonal, un cop reformada.

Per descongestionar l’entramat de l’Eixample, l’Ajuntament proposa la reobertura del carrer Còrsega, davant el Palau Robert; canviar el sentit de l’Avinguda Sarrià, entre Diagonal i Josep Tarradellas, i del carrer Urgell, des de París fins a Francesc Macià. La "pacificació" de l’Avinguda de Roma és una altra de les mesures que busca una circulació més ràpida.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento