El llenguatge de signes és la cultura dels sords i l’escola ho respecta, però són conscients que és l’aprenentatge en llengua oral i escrita el que farà que assoleixin els objectius acadèmics necessaris per desenvolupar-se a la societat. Raquel Perich té dues filles a l’escola, una sorda, i afirma que «al col·legi es ve a aprendre, no a aprendre a parlar». Des de P3 cada nen té un signe (basat en un tret característic). A 6è hi ha quatre nens sords: la Laura, el Marc, el Víctor i el Lluís; i dues cotutores, una d’elles, la Queti Gutiérrez, s’encarrega del llenguatge de signes. Els nens sords fan totes les assignatures a l’aula, excepte les llengües, ja que el nivell és diferent.
Per a la Queti, és gratificant que els nens entenguin els companys i que tots puguin participar-hi. Així tenen les mateixes possibilitats. Malgrat l’entusiasme, creu que cal més confiança i suport moral de l’Ajuntament.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios