La Ronda Guinardó de Barcelona manté el mur i no convenç els veïns

  • Es cobrirà la paret amb un entramat de vegetació.
  • Es rebaixará dos metres la calçada superior.
  • Es mantenen cinc carrils de circulació a la part inferior.

Els voltants de la Ronda del Guinardó es tenyiran de verd, però el que no podrà sortir del paisatge del barri serà el mur de sis metres d’altura i els desnivells i separació que hi genera. Per tot plegat, l’esperada reurbanització després de l’enderrocament del viaducte no convenç ni els veïns de la part alta de l’estructura ni els de la baixa.

El Primer Cinturó, construït als anys 70, s’ha anat enderrocant i, al seu pas, s’ha aprofitat per reurbanitzar el seu entorn. Manca només la zona d’Horta-Guinardó, on la primera fase de reforma s’enllestirà aquest mateix any.

Entre els carrers Sardenya i Cartagena es rebaixarà l’altura de la calçada superior uns dos metres i, d’aquesta manera, el mur passarà a mesurar sis metres. S’hi col·locarà una jardinera de què penjarà vegetació. Per fer més accessible la zona s’hi instal·laran escales mecàniques i ascensors.

Els carrils de circulació de la part superior es convertiran en un únic carril per als veïns i serveis i s’hi afegirà un carril bici. S’aprofitarà la resta de l’espai per col·locar-hi un parc infantil i zones de passeig. Ara bé, a la part inferior es mantindran cinc carrils de circulació de vehicles.

Els veïns de la part alta van lamentar que la pacificació del trànsit no sigui total i, en canvi, els residents de la part baixa van criticar que no s’hagi aplanat el desnivell i que es mantinguin tots els carrils de circulació davant de casa.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento