La Ronda de Dalt, coberta i a 60 km/h contra el soroll

  • Més contaminació aústica a Via Augusta, la Vila Olímpica i Montbau.
  • Hi instal·laran 20 sonòmetres, limitadors i 72 noves zones 30.

El que provoca més soroll a Barcelona és el trànsit. I per reduir la contaminació acústica que genera es vol cobrir part de la Ronda de Dalt i algunes de les seves entrades i sortides, a banda de col·locar pantalles i reduir la velocitat a 60 Km/h en alguns trams. La instal·lació d’una vintena de mesuradors del soroll i la implantació de més zones 30 són altres mesures que proposa l’Ajuntament de Barcelona.

La Ronda de Dalt, a l’altura de Sarrià-Sant Gervasi, és un dels focus de soroll més pronunciats de Barcelona i és on es vol cobrir una part del carril central i també l’accés als Túnels de Vallvidrera des de la Via Augusta.

A més, per tal de disminuir l’impacte acústic del trànsit que genera la Ronda de Dalt, s’està estudiant la reducció de la velocitat dels 80 Km/h actuals als 60 Km/h en els trams on el soroll és més fort. Aquestes mesures, però, no es duran a terme fins al proper mandat, segons ha indicat l’Ajuntament. Fins l’any 2011 s’introduiran 72 zones 30 i es rehabilitarà el paviment sonoreductor de més de 407.000 m2 de carrers, per tal de reduir l’impacte acústic de la circulació.

Barcelona incorporarà una vintena de sonòmetres que, instal·lats en diferents punts de la ciutat, certificaran que els límits sonors són els adequats. L’Ajuntament adquirirà limitadors acústics, que serviran per mesurar el soroll en actes que es facin a l’aire lliure. I estudia com esmorteix el soroll de les sirenes.

El Pla per la Reducció de la Contaminació Acústica de Barcelona 2010-2020 preveu la inversió de prop de 112 milions d’euros. Les zones que pateixen més soroll arran del trànsit són la Via Augusta, la Vila Olímpica i Montbau. Les que sofreixen el brogit de l’oci nocturn són les places de Gràcia; a Ciutat Vella, la plaça Reial; els carrerons del Gòtic i la Rambla del Raval.

Precisament, els veïns d’aquestes zones tindran prioritat a l’hora d’acollir-se a ajuts per insonoritzar les seves llars. A Gràcia, s’està estudiant la creació d’aparcaments perifèrics de motos per evitar-ne el soroll. S’han determinat també les "zones tranquil·les" de la ciutat, on s’ha de mantenir un nivell sonor baix: Can Caralleu, Campus Mundet, Torre Baró i la part alta de Montjuïc.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento