Ferran Soriano: "En 2, 3 o 4 anys hi haurà vols intercontinentals"

Ferran Soriano, presidente de Spanair.
Ferran Soriano, presidente de Spanair.
ARCHIVO

Ferran Soriano presumirà dimecres d'un bon «regal» d'aniversari: estrenarà la T1, la major infraestructura que s'inaugura a Catalunya els darrers 20 anys. La companyia que presideix, Spanair, serà la primera a enlairar un avió a la terminal. La companyia, de capital català, aspira a convertir Barcelona en un veritable nus amb vols intercontinentals. Demana paciència i ofereix, a canvi, compromís.

La T1 s'inaugura demà i dimecres surt el primer vol, Barcelona-Madrid, a les 6 hores. És molt simbòlic...

El 17 de juny serà el dia més important per a Spanair. Tenim una nova casa i un aeroport magnífic, l'aeroport que necessitava Barcelona per estar connectada amb la resta del món.

El primer viatge és a Madrid, l'aeroport competidor.

És un error pensar que competim només amb Madrid. Som dos aeroports que competim amb la resta del món. Aspirem que de França i d'Itàlia vinguin a Barcelona per fer viatges intercontinentals. Seria miop si pensés només en la competència Madrid-Barcelona.

Ho deia per la vintena de connexions internacionals que no es poden fer des del Prat, segons va denunciar la Cambra de Comerç.

Això és una herència del passat monopolista. Aquests temps estan superats.

Què aportarà Spanair al nou aeroport?

La voluntat i el compromís perquè Barcelona esdevingui un pol. Pot ser així si hi ha demanda, que en tenim; si hi ha un aeroport on es pugui fer, i ara el tenim; i si hi ha una companyia que ho vulgui fer, i nosaltres en tenim el compromís i la voluntat.

La crisi no els ajuda. El gran debat ara és el desenvolupament de noves rutes directes intercontinentals des de Barcelona.

No ho podrem desenvolupar immediatament. La crisi econòmica i de les línies aèries dibuixen una situació especialment difícil. Ara volem consolidar la situació financera. A mig termini, en dos, tres o quatre anys.

Hi haurà nous vols intercontinentals en aquest termini?

Ara tenim una incertesa molt gran. És molt agosarat donar dates. Sí que tenim la voluntat de fer-ho.

Spanair és només una decisió política o l'aposta és bàsicament empresarial?

Les institucions van donar l'empenta inicial, però el capital és empresarial. Només té sentit si el mercat hi dóna suport. Ho farem bé.

Què faran millor que altres aerolínies?

Proveirem el Prat d'una línia aèria amb un servei complet, amb una bona relació qualitat-preu. Ara no n'hi ha cap. Ho va fer Iberia en el passat.

Aspiren a ser una Iberia catalana?

Això és reduccionista. Igual que Iberia va decidir quedar-se a Madrid i no és castellana, sinó espanyola, nosaltres tenim la seu a Barcelona, però el nostre àmbit és el mateix, no només català.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento