Barcelona tindrà més radars mòbils i portàtils però no se n'afegiran més de fixes. Els nous dispositius serviran per controlar les infraccions dels conductors en campanyes específiques de trànsit o bé en punts negres detectats. Són els anomenats cotxes fotomultes, però també sistemes de control que poden ser traslladats depenent de les necessitats que es detectin a la xarxa viària.
Tot i que els anomenats fotomultes de vermell (els ubicats als encreuaments) estan preparats per caçar també les motos, amb els sistemes que hi havia fins ara, les motocicletes infractores que circulaven fora de carril o els ciclomotors amb placa de matrícula groga no eren fotografiats per aquests dispositius.
Ara, segons va especificar el director de Mobilitat, s'està treballant en un nou sistema per captar-les, que s'aplicarà després de l'estiu.
«Dins la ciutat no és necessari tenir limitacions de velocitat», exposava Àngel López. «Si observem que en una via se circula a 100 Km/h fem canvis semafòrics», aclaria, amb la qual cosa s'aconsegueix eliminar la temptació de circular per sobre de la velocitat permesa.
López destacava també el resultat obtingut amb els radars: s'ha reduït la velocitat màxima i l'accidentalitat. «Amb menys diferència de velocitat entre vehicles, menys probabilitat de collisió».
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios