El Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC) dóna suport a la reducció de velocitat fins a 40 km/h quan hi hagi embussos. Demana, però que es pugui circular per la nit a 100 km/h als 16 municipis de l´àrea metropolitana de Barcelona on no es poden superar els 80 km/h per reduir la contaminació.
És una iniciativa «positiva, rigorosa, treballada i sòlida», va afirmar ahir el director de la Fundació RACC, Miquel Nadal, sobre la velocitat variable. Des del 15 de gener, la C-31 i la C-32 podran variar la velocitat a cada minut i, passat l´estiu, a la B-23 i l´AP-2. Si hi ha congestió, la velocitat màxima podrà reduir-se fins als 40 km/h. El RACC manté reticències als 80 km/h entorn a Barcelona malgrat la caiguda a la meitat de les morts en carretera en aquesta zona.
De tota manera, el Servei Català de Trànsit va tornar a descartar la «flexibilitat» que demana el RACC a les nits. L´actual pla de medi ambient acaba el 2010 i, llavors, s´obrirà un «nou escenari». Trànsit va demanar «no especular».
L´estat de les carreteres catalanes amb més de 5.000 vehicles diaris va millorant. Segons l´estudi EuroRap Catalunya 2008, els trams amb una probabilitat d´accident elevada o molt elevada han passat del 39% al 19%, és a dir, a menys de la meitat. Els canvis s´han produït entre el 2001 i el 2007.Barcelona és la demarcació amb un percentatge menor de carreteres en mal estat (13,7%).
Els trams amb majors possibilitat de sinistre són els següents: els 2,3 km de la variant d´Olot a la N-260; els 8,3 km entre Tordera i Maçanet a la GI-512 i els 3,8 km entre Parets i Granollers de la C-35. En total, tres, un menys que el 2006. Ara bé, on es produeixen més sinistres són el tram de la C-31 entre el Prat i l´Hospitalet, la C-58 entre Barcelona i Cerdanyola i la N-260 a la variant d´Olot.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios