Els usuaris del transport públic a l'àrea de Barcelona i, especialment, les famílies, estan finançant cada cop més a crèdit la compra dels abonaments. De fet, gairebé el 60% de les T-Trimestre (valdrà 131, 50 euros l'any que ve), les T-Familiar (45,40 euros) i les T-50/30 (31,50 euros) s'han adquirit aquest any amb targeta i no en efectiu.
El percentatge de pagament amb targeta a les màquines de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ja és del 21,5% (s'apuja mig punt cada any). Això es tradueix que aquest any els viatgers han adquirit 7,5 milions de títols, entre gener i octubre, pagant amb targeta, mentre que 27,5 milions s'han abonat amb monedes o bitllets (tot i que d'aquests, cal tenir present que 14,8 milions no corresponen a abonaments, sinó al bitllet senzill).
Segons reconeixen des de TMB a 20 minutos, és clar que l'ús de les targetes de crèdit és ja "una tàctica d'autofinançament familiar" i ho comparen amb les compres que es fan als comerços a crèdit per retardar un mes l'abonament al compte.
Per ajudar a pagar la T-10
En el cas de l'any que ve, quan les tarifes integrades s'apujaran un 4,7% de mitjana, sobresurt el gran salt de preu que farà l'abonament més utilitzat, la T-10, que s'incrementarà un 6,94% fins assolir els 7,70 euros.
Actualment, el 35% de les T-10 d'una zona es compren amb targeta, però el percentage es va apujant a mesura que s'adquireix una T-10 per a més zones i se situa en el 61,8% en la de sis, que l'any que ve costarà 32,95 euros. El mateix ocorre amb la T-Mes (valdrà 47,90 euros, un 3,57%), de la qual, a la primera corona, un 44,8% es compra amb targeta i, a la sisena, arriba ja fins el 58%.
Pel que fa a altres títols, el 17,1% de les T-Dia (passarà a costar 5,80 1, amb un 5,45% d'increment) s'adquireixen amb targeta. En canvi, com és lògic, el 95,6% dels bitllets senzills s'abonen en efectiu.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios