Els transports es blinden per reduir el frau dels viatgers

  • Ferrocarrils obligarà a validar el bitllet a 9 estacions per sortir.
  • Renfe ho fa a 61.
  • El suburbà canvia torns per portes automàtiques per entrar-hi.
Els transports ferroviaris de Barcelona han començat a intentar lluitar contra el frau obligant els usuaris a validar el bitllet de nou a la sortida o substituint els torns d'entrada per portes.

Ferrocarrils de la Generalitat estrendrà aquest any el tancament permanent d'estacions que s'ha implantat aquest novembre a Rubí, Sant Cugat i Can Ros. «El frau aquí ha baixat un  90%, de l'1,6%_al 0,16%», explica a 20 minutos el  director de Negoci del Tren d'FGC, Ramon Borrell. Hi ha més personal lliure, per això, hi ha més controls a dins dels trens i a la UAB. Enguany la mesura s'estendrà a Sant Boi, Valldoreix, Sabadell-Estació, Sant Quirze, Terrassa i la sortida de Plaça Catalunya per Pelai-Balmes.

El pla d'FGC passa per estendre aquest tancament el 2009 a la majoria d'estacions, de manera que el 85% dels usuaris haurà de picar per sotir.  «Amb el temps seran totes», resumeix Borrell.Provença, Plaça Espanya, Sant Joan o UAB també es tancaran el 2009.  Per fer-ho a plaça Catalunya (sortida Rambles) caldria tirar enrere les validadores i està en fase d'estudi.

Al Metro, la L2 sencera ha canviat els torns amb tres barres per portes automàtiques. A la resta de línies sols han fet el canvi en algunes estacions. Renfe obliga els viatgers a validar el bitllet a 61 de les 108 estacions de  Rodalies. Conforme es renovin estacions, s'estendrà el tancament.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento