Comunitat Valenciana

La 37ª edició de Cevisama supera per primera vegada els 20.000 visitants estrangers

  • Més de 20.000 professionals estrangers van visitar la 37ª edició de Cevisama, fira internacional de ceràmica, equipament de bany i pedra natural, que es va celebrar en Fira València del 28 de gener a l'1 de febrer.
Cevisama augmenta el nombre de professionals estrangers
Cevisama augmenta el nombre de professionals estrangers
CEVISAMA
Cevisama augmenta el nombre de professionals estrangers

Segons ha informat l'organització de Cevisama en un comunicat, a la qualitat de l'oferta, l'"extraordinària" posada en escena dels expositors i el major volum de negoci, se sumen ara unes xifres quantitatives de visitants que confirmen que el certamen ha celebrat enguany la seua millor edició, sobretot si es té en compte que l'oferta de maquinària ceràmica no ha participat.

En concret, la fira ha sigut visitada per 91.179 professionals de 155 països, superant els 90.572 professionals de 145 països en 2018. D'ells, 20.181 han sigut visitants forans -enfront dels 17.651 de l'edició anterior-, una xifra mai abans assilida i que confirma el posicionament d'un certamen que cada any guanya en internacionalitat.

Amb aquestes dades, Cevisama se situa en el 22% el percentatge d'estrangers sobre el total d'assistents i, a més, ha aconseguit atraure els mercats clau per al sector, ja que el 55% dels compradors estrangers va procedir de mercats tradicionals europeus com Itàlia, França, Portugal, el Regne Unit i Alemanya -que van sumar un 36,84% del total d'estrangers-, Rússia, Algèria, el Marroc, els Estats Units, Bèlgica i Polònia.

El perfil del visitant de Cevisama va correspondre majoritàriament a botigues de venda al públic, distribuïdors, fabricadors, agents comercials, grups de compra i prescriptores, especialment arquitectes i decoradors. Es tracta d'un perfil, aquest últim, que està adquirint cada vegada major interés per als fabricants espanyols i, com a conseqüència, l'organització de Cevisama està tractant de potenciar.

NOVES INICIATIVES

Amb eixe objectiu, enguany s'han engegat noves iniciatives, com un pavelló exclusiu dedicat al canal Contract. L'aposta comença a donar els seus resultats i, de fet, segons el balanç realitzat per l'organització, el percentatge d'arquitectes i interioristes respecte al total de visitants de Cevisama ha passat del 10,25% en 2018 al 13,67% en 2019.

Segons l'informe final de la fira, el 73,6% dels visitants va estar interessat en l'oferta de rajoles ceràmiques; un 51,7%, en equipament de bany; un 38% en pedra natural; un 34%, en l'àmbit de teules, rajoles, blocs de vidres i mobles expositors; i un 26% en matèries primeres, fregides, esmalts i colors ceràmics.

El president del certamen, Manuel Rubert, ha volgut subratllar la "satisfacció" pels resultats, no solament pel positiu de les xifres sinó, sobretot, "per la qualitat del visitant, perquè hem crescut en perfils com els de arquitectura i projectes i perquè han vingut més visitants de mercats clau com el dels Estats Units".

Així mateix, Rubert ha destacat "l'assistència històrica, un any més, de professionals de mercats estrangers, la qual cosa reforça el caràcter internacional de la fira i ens motiva per a seguir treballant en la mateixa direcció".

El president ha volgut agrair el treball del comité organitzador del certamen i de l'equip del certamen en Fira València, així com "la confiança dels fabricants i visitants". Tots ells comencen ja a treballar en una nova convocatòria, que ja té dates: del 3 al 7 de febrer de 2020 en Fira València.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento