La moda dels plats fets per endur s’estén als restaurants

Per falta de temps dels clients, que tampoc saben cuinar. Empleats que dinen fora o persones soles són assidus. Proliferen botigues de menjar preparat.
Ni tenim temps per cuinar ni sabem fer-ho. Si posem un grup de persones d’entre 25 i 35 anys davant uns fogons i els fem elaborar plats tradicionals com una escudella, uns canelons o una caldereta de peix, pocs se’n sortiran amb èxit de la prova. Són conseqüències de la vida moderna.Aquest fet ha propiciat que augmenti el número de botigues de menjar preparat, que només s’ha d’escalfar amb el microones i, sobretot, les que tenen darrere seu el nom d’un restaurant reconegut i amb tradició.

«Dóna més confiança als consumidors», afirma Santi Carda, gerent del restaurant Cal Blay a 20 minutos. El seu és un cas clar: en els darrers anys han obert 10 botigues de menjar fet a Catalunya.

«Ja no tenim temps de cuinar ni sabem fer-ho. Les àvies van ensenyar les mares però la inquietud per aquests coneixements s’ha anat diluint», relata Carda.

Gent soltera o oficinistes

Entre la clientela de menjar preparat, hi ha de tot. Gent que viu sola, gent que viu acompanyada i que no té ganes de cuinar i persones que s’han de quedar a dinar a la feina. Per a aquests darrers, el menjar preparat és l’alternativa a l’entrepà, la carmanyola o el tradicional menú del dia del bar.

En tots aquests casos, comprar plats fets surt «més econòmic que fer-los. N’hi ha a partir de 4,30 euros, i són menjars molt elaborats», assegura Carda, qui també considera que «el menú de despatx va en augment. Quan arribem a casa no tenim ganes de preparar-nos la carmanyola». La major part de la clientela són dones.

Els metges nutricionistes   no veuen malament aquesta nova tendència en els hàbits de consum.

Menjar ràpid però «com a casa»

Però no només hi ha plats preparats de restaurants. Les cadenes de menjar ràpid també tenen el seu mercat. És el cas de Nostrum, un negoci familiar que, des de l’any 1998, ha obert fins a 45 botigues. La majoria, a Barcelona i l’àrea metropolitana. «En els darrers temps hem tingut un canvi d’hàbits i avui dia el temps és escàs, i els nostres clients ens el compren. A més, els oferim menjar sa, tal com te’l faries a casa», assegura el director general de Nostrum, Quirze Salomó.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento