El Japó sota el malson de la tradició

La tercera part del cicle Kawaii! mostra com tècniques ancestrals conviuen amb la modernitat.
A Plumblue Aoshima posa de manifest la contradicció de l’adolescent entre quedar-se al món infantil o accedir a l’adult (Chiho Aoshima).
A Plumblue Aoshima posa de manifest la contradicció de l’adolescent entre quedar-se al món infantil o accedir a l’adult (Chiho Aoshima).
A Plumblue Aoshima posa de manifest la contradicció de l’adolescent entre quedar-se al món infantil o accedir a l’adult (Chiho Aoshima).
L’univers de Chiho Aoshima és un lloc on es troben l’evocació de les tradicions ancestrals i l’imaginari d’una noia del segle xxi. Un espai oníric on la creadora nipona dubta en triar entre el món infantil o la violenta realitat. L’artista revisa l’estètica japonesa i es passeja de puntetes per la fina línia que separa la seducció del terror.D’aquesta manera, totes les seves obres aconsegueixen fusionar les angoixes col·lectives amb les pors individuals i a l’observador no li queda més remei que reaccionar quedant fascinat o bé amb una estranya sensació de malestar. La pintura de Chiho Aoshima que, en un altre exercici de contraposició, barreja impressions digitals amb tècniques antiquíssimes com el suc de kaki, també està habitada pels Kami. Aquests éssers són esperits de la ciutat on els edificis cobren vida i es transformen en criatures allargades de colors sorprenents. A Tokio l’espiritualitat conviu amb la normalitat i l’Espai 13 –amb aquest cicle– ens acosta a la urbs.

* Fundació Miró. Parc de Montjüic  s/n. De les 10.00 a les 19.00 hores. Preu: 2,5 euros.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento