Barcelona apuesta por estrechar los carriles

La Generalitat dice que es sólo «una idea». La propueta de reducir el ancho de los carriles de acceso a Barcelona para obligar a los vehículos a aminorar la marcha, fue valorada ayer como «correcta» por el regidor de Mobilitat, Francesc Narváez. «Si se demuestra que sobra espacio, será bienvenido que se deje para el transporte colectivo», añadió.Desde la Generalitat, el conseller d’Interior, Joan Saura, insistió ayer en que la reducción de carriles es aún «una de las muchas ideas» en estudio «sin fecha de aplicación ni de aprobación».

El secretario de Mobilitat, Manel Nadal, restringió la medida a una «propuesta personal» del director del Servei Català de Trànsit.

ERC pidió esperar a ver los resultados del límite de 80 km/h antes de estrechar los carriles. El líder de CiU, Artur Mas, expuso que «bastante complicado es el tráfico como para que además los responsables del Govern se dediquen a molestar».

És millor tenir carrils estrets?

A favor

«Podrem tenir abans nous carrils-bus»

«És coherent amb la mesura dels 80 km/h. Ens permetrà tenir un carril-bus sense esperar les infraestructures que mai arriben. La seguretat es comprometrà si els vorals es respecten i es manté un carril lent de prou amplada per camions».

Ricard Riol jurado President PTP

En contra

«Perjudicial per a la seguretat vial»

«Abans caldria analitzar què passa amb els espais que es guanyen i amb els vehicles més amples. Cal copsar l’opinió de tothom. S’hauria de fer una prova abans. Pot ser perjudicial per la seguretat vial, sobretot en avançar».

Pere Sauret Director tècnic Fundació RACC

Mostrar comentarios

Códigos Descuento