Comunitat Valenciana

Adif espera que "en breu" entre en servici el tram del Corredor Mediterrani entre València i Castelló

  • El coordinador adjunt del Corredor Mediterrani (Adif), Alejandro Faúndez, espera que "en breu" entre en servici el tram del Corredor Mediterrani entre València i Castelló, ja que queda l'última fase de les proves referents a les instal·lacions de seguretat i la formació de maquinistes.
FAÚNDEZ
FAÚNDEZ
Europa Press
FAÚNDEZ

Faúndez s'ha manifestat en estos termes en el transcurs de la conferència 'El Corredor Mediterrani, una oportunitat de futur', que ha impartit en el context del XIV Congrés Internacional del Tècnic Ceràmic de l'Associació Espanyola de Tècnics Ceràmics que se celebra a Castelló.

Durant la seua intervenció, també ha assenyalat que el sector ceràmic és "súper interessant" per al ferrocarril a causa que els seus productes no són peribles.

El responsable d'Adif ha recordat que el Corredor Mediterrani és una infraestructura que donarà servici a quasi la mitat de la població espanyola. "No és un invent del Govern d'Espanya, sinó que vé fixat per la Comissió Europea i s'estableixen mecanismes de finançament per a desenvolupar-ho", ha indicat Faúndez, qui ha afegit que en 2030 "devem haver escomès a Espanya totes les infraestructures relatives al Corredor Mediterrani".

El responsable d'Adif ha fet un repàs a la situació actual dels diferents trams del Corredor Mediterrani a Espanya, dels quals ha recordat que la variant de Vandellós-Tarragona s'inaugurarà a principis de l'any pròxim en ample convencional i posteriorment es canviarà a ample internacional.

Pel que fa a Vandellós-Castelló, ha afirmat que es pretén una rectificació del traçat "i al llarg dels quasi 150 quilòmetres canviar també l'ample a la doble via existent fins a Castelló". Respecte a Castelló, ha ressaltat que es pretén dotar al Port d'un nou accés ferroviari pel sud, realitzar la remodelació interna del recinte portuari que establisca vies internes i un pont de connexió entre les dàrsenes nord i sud i la creació d'una terminal de mercaderies connectada amb el Corredor Mediterrani.

Entre Castelló i València ha explicat que el tercer fil pretén donar una solució que permeta el pas de trens de rodalies i de mercaderies en ample estàndard, que actualment està implantat en la via -costat muntanya- des de València fins a Sagunt i -costat mar- des de Sagunt a Castelló i està en les últimes fases de les proves. "S'ha provat la via i l'electrificació i queda l'última part -instal·lacions de seguretat i formació de maquinistes- per a la posada en servici que espere que siga en breu", ha afegit.

TERCER FIL

"La implantació del tercer fil permetrà que trens de tots els amples puguen circular pel túnel pasant i no hagen de vindre per Font de Sant Lluís i el Port, com ho fan fins ara", ha explicat.

Cap avall ha subratllat que la previsió és continuar València-Xàtiva, Xàtiva-L'Alzina, i que s'està treballant entre Montfort i Múrcia per a l'entrada a Múrcia a la fi d'enguany soterrat. "La previsió és tindre el doble ample, l'ample estàndard implantat entre València i Múrcia i baixar fins a Almeria", ha dit.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento