Els vianants manaran en el 60% dels carrers de Gràcia

Tindran preferència per sobre dels vehicles privats, que només podran circular si són de veïns. El districte ja ha començat els treballs per crear 28 ‘superilles’
Les obres per transformar Gràcia en un districte on manin els vianants i en alguns casos, les bicicletes, ja han començat. En total, es faran 28 superilles amb carrers pacificats, que, quan acabi el pla, al 2007, representaran el 60% de tot el districte.

Només hi podran entrar els cotxes dels veïns que hauran de circular, com a màxim, a 10 km/h.

La de la vila, la més gran

Els primers canvis d’aquesta pacificació del trànsit es podran veure aquest estiu, amb la creació de les tres primeres «illes de vianants».

El regidor de Gràcia, Ricard Martínez, va explicar ahir que la més gran estarà «entre els carrers de Roger de Flor, Providència, Torrent de l’Olla i Travessera de Gràcia». Les altres illes que donaran preferència als vianants quan arribi l’estiu són les delimitades per Gran de Gràcia, Travessera, Torrent de l’Olla i Còrsega i, al barri de Vallcarca, entre els carrers de Santuari, Mare de Déu del Coll, el carrer del Portell i el de la Baixada del Solanell. Fins l’any 2007, s’aniran pacificant fins a 25 illes més.

Més voreres que vials

Per deixar clar que la prioritat és dels vianants, no només es posaran pilones als accessos i senyals, també es faran obres per destinar més espais a les voreres.

En aquest sentit, Martínez va explicar que les voreres suposaran el 75% de l’espai dels carrers (ara són el 46%) i que l’espai per als vehicles a les calçades es reduirà del 54% al 25%.

Els veïns que ho vulguin podran veure el projecte a la seu del districte.

Pilones a les entrades

El regidor de Gràcia, Ricard Martínez, va explicar ahir que, per barrar el pas als vehicles que no siguin dels veïns, posaran pilones a les entrades de les illes de vianants. Per poder accedir-hi, caldrà una targeta que només tindran els veïns del barri i que permetrà fer pujar i baixar les pilones. Les persones grans que no tinguin vehicle també tindran opció a tenir targeta, perquè els seus familiars els puguin anar a buscar. Aquest sistema anirà acompanyat de videocàmeres per deixar passar a taxis i ambulàncies. Les motos dels veïns podran entrar, però no estacionar. Per fer quadrar tot aquest projecte caldrà canviar la direcció d’alguns carrers, com és el cas de Verdi i Rubí.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento