Ara ja hi ha onze radars, però el Servei Català de Trànsit en preveu instal·lar-ne set més. A la zona 2 (resta de l’àrea metropolitana) es recomanarà, però no s’obligarà, circular a 90 km/h. A partir del 2009 es controlarà l’estat de la meteorologia o la congestió per reduir, si cal, la velocitat.
En la pràctica, seran el 73% dels conductors els que hauran de reduir la velocitat. La resta no superen els 80 km/h. La velocitat mitjana és de 88,5 km/h en hora punta. La resta del dia se circula a 92,8 km/h. El director de Trànsit, Josep Pérez Moya, va defensar la mesura perquè la sinistralitat serà un 35-50% menor, es contaminarà menys i el soroll serà 2-3 decibels menor. Trànsit tancarà demà el carril-bus provisional de la C-31.
Més informació a la pàg. 12
Amplien l’autopista AP-7 a Girona
La concessionària Acesa començarà els propers dies la licitació del tercer carril de l’autopista de peatge AP-7 Nord, entre Maçanet i Fornells (Gironès). Les obres començaran al març del 2008. Els treballs es desenvolupen en un tram de 18,7 km i valdran 60 milions. Acesa també construeix un tercer carril a l’autopista a Tarragona entre Vila-Seca i l’enllaç AP-2 i AP-7.
Carretera poc segura pels motoristes
L’alt índex de mortalitat entre els motoristes a Catalunya no ha passat desapercebut pel lector Ángel Jiménez, qui ha fet aquesta fotografia a la carretera C-244, a l’alçada del quilòmetre 11,2, entre les poblacions d’Igualada i Sitges. «Vet aquí una de les causes per les quals els motoristes perdem la vida a la carretera», es lamenta, fent referència a la perillositat dels protectors.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios