Supermulta a 29 aerolínies per publicitat enganyosa

Consum imposa 736.700 euros a les companyies de vol, totes les investigades el 2006. Algunes varien unilateralment horaris o no informen bé de tarifes.
Fan publicitat enganyosa. Apliquen clàusules abusives. També perden equipatges. Aquests són els motius que expliquen la majoria de les sancions econòmiques que l’Agència Catalana de Consum  (ACC) va imposar al 2006 a les companyies aèries.En total, es va sancionar amb 736.700 euros, en conjunt, a les 29 companyies que es van inspeccionar.  No se’n va salvar cap d’elles.

Els anuncis han d’incloure el preu final, amb taxes i altres suplements inclosos. Les places que s’ofereixen han d’existir en realitat. Per aquest concepte s’ha multat amb 417.000 euros.

Canvi de condicions

Les companyies tampoc poden variar unilateralment les condicions dels bitllets, ni aplicar condicions que minvin els drets de compensació dels usuaris. L’import total d’aquestes multes arriba als 145.700 euros.

D’altres vegades no hi ha condicions generals de contractació o es faciliten en un idioma no oficial.«Ja detectem canvi significatius en les companyies. Les sancions han estat efectives», va raonar el director de l’Agència de  Consum, Jordi Anguera.

5 preguntes sobre...

Les queixes dels vols

1 Ens queixem molt a les companyies aèries? Durant el passat estiu n’hi va haver 247, davant les 1.106 del 2006 (coincidint amb l’ocupació de les pistes del Prat).

2 I de quines empreses? Air Europa (71) i Alitalia (69) són les pitjors en aquest sentit. A continuació, se situen Clickair (50), Vueling (43), Iberia (43) i Spanair (41).

3 Quins motius són els més comuns? Primer, els retards, amb un 34%. I amb una importància similar, les pèrdues d’equipatge (31%). La resta són les cancel·lacions de vols (13%) o un mal tracte del personal (10%).

4 Quin objectiu tenia la campanya de Consum? Analitzar que compleixin la normativa general i específica. És la primera que s’ha dut a terme en aquest sector a Catalunya.

5 Què és va investigar? La campanya es va centrar en establiments comercials, la documentació que es lliura, la contractació de serveis i la publicitat i les webs de les aerolínies.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento