Els centres educatius de Barcelona reben, en conjunt, cada dia de classe 77 sol·licituds d’escolarització en el segon cicle d’Infantil, Primària i Secundària amb el curs ja iniciat.

Els sindicats alerten que les aules se "sobresaturen".

Els sindicats alertan que això produeix una sobresaturació a les aules
És la mitjana des del 12 de setembre (començament del curs) fins al 16 de novembre, segons el Consorci d’Educació de Barcelona : en aquests dos mesos, 3.466 alumnes (un 69% de les peticions s’han presentat directament als col·legis).

L’any escolar va començar amb 170.525 alumnes en aquests tres nivells. Sense aquestes dades, el gerent del Consorci, Manel Blasco, afirma que les incorporacions són "importants", però com d’altres anys, i no han disparat la ràtio d’alumnes per aula.

El nombre dels que arriben és equivalent als que marxen perquè els pares es traslladen. "No tenim dificultat per escolaritzar", va explicar.

La portaveu del sindicat USTEC-STEs , Rosa Cañadell, no ho veu igual i opina que les arribades fora de termini sí augmenten la "sobresaturació", perquè "si no, no s’explica com es permet que l’ocupació de les aules es pugui ampliar d’un 10% per escolaritzar els nouvinguts".

Més a Primària

La Primària és l’ensenyament que més nous alumnes ha rebut: 1.304, davant els 1.211 de Secundària, i els 951 del segon cicle d’Infantil.

Per districtes, Ciutat Vella i l’Eixample són els que més estudiants han rebut un cop iniciat el curs: el primer rep més immigració i el segon té més escoles.

La majoria són de fora d’Espanya

La immigració (amb el reagrupament familiar) és la font principal de matrícules vives (amb el curs iniciat). Des del setembre, de les demandes fetes només a ESO, el 76% són incorporacions d’estrangers i l’altre 24%, pel canvi de domicili (procedents de la resta de Catalunya i de la resta d’Espanya a parts iguals).

Manel Blasco afirma que el percentatge de nouvinguts a les aules no puja, sinó que es manté estable en el 12%. Els responsables del Consorci d’Educació de Barcelona es mostren més preocupats pels canvis dins la ciutat que pels nens que vénen de fora.