500.000 ciutadans pateixen els embussos cada dia

Des dels esvorancs a Rodalies, els conductors han invertit 86.000 hores extres a l’entrada de Barcelona. Cada afectat ha perdut prop de 700 euros per les cues.
Més de mig milió de ciutadans suporten a diari la congestió del trànsit a la xarxa viària de Barcelona. Des de l’aturada de Rodalies pels esvorancs al tram Sants-Bellvitge, s’ha convertit, a més, en una ratera. Els embussos han fet augmentar fins a un 39% el temps que els conductors triguen a accedir a la ciutat.De les 500.000 persones que suporten el col·lapse a diari, el Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC) ha xifrat en un 29% les que viatgen en transport públic i en un 71% les que van en cotxe.

Des que va començar el malson del col·lapse del servei de Rodalies de Barcelona, sumen un total de 86.000 hores perdudes.

La congestió a la xarxa viària arriba al seu punt màxim a la C-31 (11 Km de retencions) i a la C-32 (8 Km). Segons el RACC, les cues suposen la pèrdua anual de 26,2 milions d’hores, amb un promig de 105.000 hores al dia.

En situacions normals, els usuaris de la xarxa viària propera a Barcelona ciutat perden l’equivalent a 10 jornades laborals l’any, unes 74 hores en hora punta (12 min/dia).

Despesa econòmica

Ara bé, l’autèntica despesa és l’econòmica i arriba, segons el RACC, a 690 1 l’any per afectat. En total, arriba als 384 M1, l’equivalent al 0,3% del PIB català. El 70% de les restriccions es concentren en cinc vies: a les dues rondes, la C-58, l’AP-7 i la C-32.

6 preguntes sobre...

La congestió a la xarxa

1 Quines vies estan més afectades per la congestió? La B-23 (entrada per la Diagonal) és on la velocitat disminueix més: De 7.00 a 8.30h, es passa de 90 Km/h de mitjana a 25 Km/h.

2 On hi ha més retencions? A la Ronda Litoral només hi ha circulació fluïda entre les 11.30 i les 17.00 h.

3 El transport públic és més ràpid que el privat? Al contrari, segons càlculs del RACC, és molt més lent. Per exemple, un mateix trajecte des de Badalona (Can Ruti) fins a la Zona Universitària, suposa 38 minuts en cotxe i 87 min en autobús.

4 Per què no opten pel transport públic? Segons una enquesta del RACC, el 39% diu que no té una bona combinació i el 26% que tarda més que en transport privat. Set de cada 10 denuncien el dèficit del servei públic. En critiquen la incomiditat, impuntualitat i poca connectivitat.

5 Hi ha solucions per a la congestió? Des del RACC es proposa la creació de carrils-bus d’alta ocupació (VAO) i la construcció d’aparcaments de dissuasió als punts d’origen.

6 Compartir cotxe, és viable? El 65% dels usuaris estan disposats a compartir vehicle tant per disminuir el cost del trajecte com el temps invertit (circulen per carrils especials).

Mostrar comentarios

Códigos Descuento