Infantils per fugir de la realitat nipona

És el torn dels autoretrats de la jove Erina Matsui, mitjançant els quals exposa a la Fundació Miró un món personal i ple de visions estranyes i poètiques.
Adalt, dos autoretrats coloristes i naïfs d’Erina Matsui. A sota, un detall d’una obra onírica i poètica alhora (Erina Matsui).
Adalt, dos autoretrats coloristes i naïfs d’Erina Matsui. A sota, un detall d’una obra onírica i poètica alhora (Erina Matsui).
Adalt, dos autoretrats coloristes i naïfs d’Erina Matsui. A sota, un detall d’una obra onírica i poètica alhora (Erina Matsui).
Japó està patint un canvi enorme en la seva societat, que és la voluntat de no créixer. La Fundació Miró atorga un espai al fenomen que, mitjançant l’art, reflecteix l’esmentada tendència sociològica.El cicle Kawaii! Japó reuneix ara a l’Espai 13 de la Fundació Miró cinc joves artistes japonesos que conformen un retrat de la seva generació, format per l’osmosi entre tradició i modernitat, pels problemes socials i econòmics, per la relació amb la infància o per la recerca de la identitat.

Quan un cerca al diccionari japonès la paraula kawaii es troba que significa una cosa així com bonic, mico i cuco. Però, últimament, kawaii ha adoptat un segon sentit  que fa referència a una nova forma de pensar que ja ha traspassat les fronteres asiàtiques.

Es tracta d’un nihilisme desmesurat i una exaltació de la infància com a resultat del descoratjament existencial de la societat nipona.

La comissària de l’exposició, Hélène Kelmachter, afirma que en totes les obres regna el tret infantil, la passió pels còmics i la visió onírica i fantàstica de la realitat.

* Fundació Miró. Parc de Montjuïc. Fins al 13 de gener. Preu: 4 euros.

Pintura, foto i escultura

La primera convidada a l’Espai 13 va ser Aka Takano amb la seva crònica onírica i subversiva de la falsa innocència i de l’estètica neopop japonesa. El cicle continuarà amb les pintures de Chiho Aoshima, les fotos de Tomoko Sawada i l’escultura de Kowei Nawa.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento