La vaga a TMB deixa a mig gas el servei de bus durant cinc hores

Entre el 58 i el 85% dels conductors secunden l’aturada parcial. La protesta destapa que hi ha 90.000 usuaris que depenen sols de l’autobús. Són del Carmel, Trinitat Vella o Zona Franca.
Un miler de treballadors van acudir a la convocatòria de manifestació, ahir al migdia (MIQUEL CODOLAR/ACN).
Un miler de treballadors van acudir a la convocatòria de manifestació, ahir al migdia (MIQUEL CODOLAR/ACN).
Un miler de treballadors van acudir a la convocatòria de manifestació, ahir al migdia (MIQUEL CODOLAR/ACN).
Són 90.000 els viatgers diaris que per poder traslladar-se en transport públic des de Barcelona només tenen accés als autobusos de TMB. Són zones perifèriques amb cobertura d ’11 línies de bus, on aturades com la d’ahir es deixen notar amb més intensitat. De fet, la vaga de 5 hores dels conductors per demanar més descansos va deixar el servei de bus de Barcelona a mig gas, ahir, d’11 a 16 hores.

Al Carmel, Zona Franca o Trinitat Vella, barris pendents d’una futura connexió amb el metro, la vaga va afectar-los més. Segons la CGT, el 85% va secundar l’aturada i, segons l’empresa, el 58%.

Vehicles «a cotxeres»

La majoria dels usuaris que ahir encara quedaven a les parades del bus, en zones clau com la plaça de Sants, es queixaven de la manca d’informació. Fins i tot, a la plaça dels Països Catalans, un conductor va fer baixar el passatge que havia anat accedint a l’autobús. Va canviar el rètol identificatiu de la línia per posar: «A Cotxeres».

Segons la Guàrdia Urbana, les incidències viàries que ahir va  patir Barcelona es van anar solapant. Així, fins a les 10 h, les aturades i embussos van afectar els accessos pel Nus de la Trinitat, Gran Via o Ronda del Litoral. A les 11 i fins a les 16 h tenia lloc la vaga L’autobusos. La manifestació pel centre de la ciutat va afectar, llavors, el trànsit. La van secundar més d’un miler dels 2.500 conductors de TMB. Els treballadors van insistir en la necessitat de mantenir obertes les negociacions per arribar a obtenir un dia de festa més a la setmana, sense renunciar a cobrar menys.

TMB manté que els sistemes de descans setmanal no els ha imposat l’empresa, sinó el conveni col·lectiu, amb vigència fins al 31 de desembre de l’any vinent i que no hi ha cap demanda judicial referent a l’incompliment dels descansos.

Queixes per la falta d’informació

Els pocs usuaris que ahir esperaven pacientment a les parades, aliens a la convocatòria de vaga, reaccionaven indignats a l’anunci de l’aturada. «No pot ser que el mateix conductor no ens digui res veient-nos esperar», deia Consuelo Vargas, a l’avinguda de Roma. En el mateix sentit s’expresava Salvador Callés: «quan volen empaperen els vidres amb reivindicacions, en aquesta ocasió ni això, els conductors, tot i estar de vaga, podrien ser més persones i dir: Ep! No espereu que estem de vaga!» . Serafina Sanz, en el mateix indret, recordava: «Després volen que els guardem un mínim d’educació, i ells què?».

Los afectados

David García. Usuario de TMB,78 años

«La verdad es que no me ha afectado demasiado. Acabo de llegar de Tenerife y voy a ver a mi hija a Sant Adrià. El problema es que no tengo ningún tipo de información y aquí tampoco nadie nos dice nada al respecto».

Margarita Rodríguez. Usuaria TMB, 71 años

«Aquí nadie explica nada. Estoy esperando el 44 y veo que están pasando autobuses. De la huelga me acabo de enterar ahora. Los usuarios siempre somos los que sufrimos todas las consecuencias».

Pedro Selva. Taxista, 41 años.

«Llevo muchas horas hacien-do la ronda y, si no llega a ser por la radio, no sé que había huelga de buses. La verdad es que nunca nos avisan para poder cubrir un servicio que pueda llegar a fallar, pero, bueno, es lo que hay».

Mostrar comentarios

Códigos Descuento