Els bitllets gratis a Rodalies no suavitzen la indignació

Renfe pagarà els viatges dels abonaments, però FGC no tornarà diners de cap títol. Més de 81.600 viatgers usen el pla alternatiu de transport el segon dia.
Viatgers a l’estació d’autocars de Maria Cristina, on Renfe ha obert una nova oficina d’atenció als usuaris (Eros Albarrán / Albert Olivé / EFE).
Viatgers a l’estació d’autocars de Maria Cristina, on Renfe ha obert una nova oficina d’atenció als usuaris (Eros Albarrán / Albert Olivé / EFE).
Viatgers a l’estació d’autocars de Maria Cristina, on Renfe ha obert una nova oficina d’atenció als usuaris (Eros Albarrán / Albert Olivé / EFE).
Renfe ja abona bitllets senzills de Rodalies pels afectats pels talls i també pagarà la part que toqui dels abonaments múltiples. Ferrocarrils de la Generalitat, en canvi, no contempla aquesta possibilitat.«Que no s’omplin la boca de conciliar la vida laboral i la familiar», demanava als polítics ahir Gemma, una administrativa de Vilanova que explicava: «em fan perdre 90 minuts diaris de la meva vida». La mitjana de pas dels autobusos llençadores es mantenia en 10 minutos.

Tres quarts d’hora abans

A Gavà, l’hora de més aglomeració es va avançar. Si dilluns la màxima afluència era a les 8.15 h, ahir va baixar a les 7.45 h. Més de 81.600 viatgers (un 8% més) van fer servir el  pla alternatiu de transport.

«Per qualitat de servei a Rodalies hauríem de viatjar gratis tot l’any», exclamava Francesc Alberdi, dependent a una botiga i que recordava com «abans de l’AVE també patíem retards diaris». A banda de la indignació dels usuaris, la jornada d’ahir, tot i sumar més viatgers i autobusos, va ser «més normal», explicava Jordi, un conductor de bus de Ripollet mobilitzat a l’estació de la plaça d’Espanya.

«No s’entén que Renfe aboni bitllets i Ferrocarrils no. Què no ens treuen prou diners?», deia Isabel, una funcionària que se sentia «discriminada». Sara Peña criticava la funció dels informadors «ahir i avui, en tot el que els he preguntat m’han fallat».

Oficina de reclamacions

A primera hora de la tarda  d’ahir Renfe va inaugurar l’Oficina d’Atenció Ciutadana ubicada al passeig de Maria Cristina, just al costat del punt on es concentren la majoria d’autobusos que fan el servei alternatiu de les tres línies de Renfe. En una hora, segons Renfe, només es van rebre quatre queixes. Usuaris afirmen que a l’arribar a Barcelona ja no poden viatjar gratis i han de pagar igualment.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento