Tres quarts d’hora abans
A Gavà, l’hora de més aglomeració es va avançar. Si dilluns la màxima afluència era a les 8.15 h, ahir va baixar a les 7.45 h. Més de 81.600 viatgers (un 8% més) van fer servir el pla alternatiu de transport.
«Per qualitat de servei a Rodalies hauríem de viatjar gratis tot l’any», exclamava Francesc Alberdi, dependent a una botiga i que recordava com «abans de l’AVE també patíem retards diaris». A banda de la indignació dels usuaris, la jornada d’ahir, tot i sumar més viatgers i autobusos, va ser «més normal», explicava Jordi, un conductor de bus de Ripollet mobilitzat a l’estació de la plaça d’Espanya.
«No s’entén que Renfe aboni bitllets i Ferrocarrils no. Què no ens treuen prou diners?», deia Isabel, una funcionària que se sentia «discriminada». Sara Peña criticava la funció dels informadors «ahir i avui, en tot el que els he preguntat m’han fallat».
Oficina de reclamacions
A primera hora de la tarda d’ahir Renfe va inaugurar l’Oficina d’Atenció Ciutadana ubicada al passeig de Maria Cristina, just al costat del punt on es concentren la majoria d’autobusos que fan el servei alternatiu de les tres línies de Renfe. En una hora, segons Renfe, només es van rebre quatre queixes. Usuaris afirmen que a l’arribar a Barcelona ja no poden viatjar gratis i han de pagar igualment.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios