Segons ha informat l'institut armat en un comunicat, els treballadors suposadament obrien les maletes més "fàcils" de manipular i furtaven de l'interior allò que els cridava l'atenció, sense importar el valor, fins i tot un paquet de xiclets.
Els agents van obrir el setembre una investigació a causa de a les nombroses denúncies presentades a les dependències de la Guàrdia Civil a l'Aeroport de l'Altet-Elx, en les que els viatgers relataven haver detectat "xicotetes faltes de contingut" en els equipatges facturats, uns fets que s'ha conclòs que devien de cometre's a la zona restringida de seguretat de l'aeroport.
Els agents de l'Oficina d'Investigació de la Guàrdia Civil (ODAISA) del lloc van realitzar nombroses gestions d'esbrinament, com seguiments, tant a l'entrada com l'eixida dels treballadors al recinte aeroportuari. També han visionat i estudiat el sistema de càmeres de seguretat pertanyent al gestor aeroportuari (AENA), per al que van comptar amb la col·laboració d'esta entitat i amb els caps d'escala de totes les empreses de servicis de terra que operen a l'aeroport.
Així van realitzar un "exhaustiu control" i nombrosos seguiments dels operaris en diferents zones, com el pati, galtes i composició d'equipatges. L'operació ha permès descobrir la presumpta implicació de quatre persones, dos treballadors de l'empresa de handling Swissport i altres dos d'Iberia, que realitzaven funcions de càrrega i descàrrega d 'equipatges en este aeroport, tant a la zona d'eixides com d'arribades.
D'esta manera, s'ha pogut aclarir i acreditar que els investigats van obrir i van manipular un total de 61 maletes i s'ha aconseguit recuperar tots els efectes sostrets d'estos equipatges facturats, manipulats.
La Guàrdia Civil ha destacat la "curiosa" destresa mostrada per algun dels investigats a l'hora de manipular els equipatges, per la rapidesa per a obrir-los, de localitzar un objecte que li cridara l'atenció i de treure'l de les maletes, intentant no ser detectat tant per les càmeres de seguretat, com pels seus propis companys.
Els objectes sostrets eren de tot tipus i de diferent valor, arribant fins i tot a sostreure, entre d'altres coses, un paquet de xiclets, paquets de piles, bolígrafs o penjants de plàstic.
D'igual manera, la Guàrdia Civil qualifica de "sorprenent" i "decisiu" per a detectar que s'eren manipulant maletes la forma de col·locar els carros-portaequipatges, utilitzant per a això la pròpia arquitectura de l'aeroport (pals, parets, pilars) "per a evitar ser detectats per les càmeres de seguretat o altres treballadors".
"MUR-PARAPET" PER A EVITAR SER VIST
Fins i tot un dels treballadors implicats, a l'hora de col·locar les maletes sobre el carro-portaequipatges, aixecava una espècie de "mur parapet" amb les pròpies maletes, deixant un forat central sense omplir, per a poder portar allà els equipatges que pretenia obrir i així dificultar ser detectat, segons la Guàrdia Civil.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios