Avançades al seu temps

L’exposició ‘L’encís de la dona’ mostra 23 olis i dos dibuixos del pintor Ramon Casas al voltant d’un món femení subversiu.
Madeleine (París, 1892), La cigarreta (París, 1905-06) i La Sargantain (Barcelona, 1907), en el sentit de les agulles del rellotge (Liceu).
Madeleine (París, 1892), La cigarreta (París, 1905-06) i La Sargantain (Barcelona, 1907), en el sentit de les agulles del rellotge (Liceu).
Madeleine (París, 1892), La cigarreta (París, 1905-06) i La Sargantain (Barcelona, 1907), en el sentit de les agulles del rellotge (Liceu).
Dones fumadores, que llegeixen la premsa, practiquen ciclisme, es posen de nit al volant d’un cotxe i van soles a cafès. Dones que a la Catalunya vuitcentista feien activitats considerades masculines. Aquestes  avançades al seu temps, que trencaven esquemes, són les que pintava el modernista Ramon Casas (Barcelona, 1866-1932) i les que es poden veure a la mostra L’encís de la dona, al Liceu fins el 21 d’octubre.A través de 23 olis i dos dibuixos, procedents d’aquest teatre i del Museu de Montserrat, i per primer cop reunits sota el mateix sostre, Casas posa al descobert el món femení. El quadre Madeleine (París, 1892), una jove que pateix en solitari la gelosia del seu home en un lloc de diversió popular, és el més emblemàtic de l’exposició i n’és el símbol. Un altre dels favorits és La Sargantain, adquirit pel Liceu el 1907 i un dels primers olis en què figura la model Júlia Peraire, futura esposa del pintor.

També destaquen els 12 plafons fets per encàrrec entre 1901 i 1902 per a la Rotonda del Cercle del Liceu, on la figura femenina comparteix protagonisme amb la música i la dansa.

Aquesta mostra s’ha organitzat amb motiu del 160è aniversari del Liceu i el 75è de la mort del pintor.

* Liceu (La Rambla, 51). Avui fins a les 13.00 hores. 4 euros.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento