La potenciació de l’autobús interurbà és la solució més ràpida i efectiva per millorar el transport públic a curt termini a l’àrea de Barcelona, fins que no s’executin grans infraestructures.
És una de les apostes dels alcaldes de Badalona, Maite Arqué, de Terrassa, Pere Navarro, de Cornellà, Antonio Balmón, de Sant Cugat, Lluís Recoder, i d'El Prat, Lluís Tejedor, per unir municipis que ara, tot i ser propers, es donen l’esquena.
Aquesta va ser una de les conclusions de la quarta Trobada Ciutadana organitzada per 20 minutos, on els representants municipals van debatre amb cinc entitats.
Metro i ferrocarril
Pels alcaldes, es trigarà massa a ampliar el metro o el ferrocarril. I més si s’ha de superar l’actual model radial.
Així ho reconeix l’alcaldessa de Badalona, Maite Arqué: "Hem augmentat un 50% el transport amb bus. Hi ha metros cada dos minuts en hora punta. No s’hi pot fer res més".
Per l’alcalde de Terrassa, Pere Navarro, les "intencions són bones" (el pla estratègic del transport públic), "però si es fa tard, potser no ho és tant".
Falta de càlcul
"Des que es pensa una infraestructura fins que s’inaugura poden passar 10 anys", continua.
"I temps és el que no tenim", adverteix l’alcalde del Prat, Lluís Tejedor, que aposta per més busos i més freqüències.
L’alcalde de Sant Cugat, Lluís Recoder, opta per "crear carrils d’alta ocupació perquè arribin abans" els vehicles amb dos o més usuaris.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios