Maite Arqué
Maite Arqué, alcaldesa de Badalona, va ser un dels cinc alcaldes participants a la trobada. (Eros Albarrán) EROS ALBARRÁN

La potenciació de l’autobús interurbà és la solució més ràpida i efectiva per millorar el transport públic a curt termini a l’àrea de Barcelona, fins que no s’executin grans infraestructures.

És una de les apostes dels alcaldes de Badalona, Maite Arqué, de Terrassa, Pere Navarro, de Cornellà, Antonio Balmón, de Sant Cugat, Lluís Recoder, i d'El Prat, Lluís Tejedor, per unir municipis que ara, tot i ser propers, es donen l’esquena.

L'autobús interurbà és l'aposta dels alcaldes metropolitans fins que no arribin les grans infraestructures
Aquesta va ser una de les conclusions de la quarta Trobada Ciutadana organitzada per 20 minutos, on els representants municipals van debatre amb cinc entitats.

Metro i ferrocarril

Pels alcaldes, es trigarà massa a ampliar el metro o el ferrocarril. I més si s’ha de superar l’actual model radial.

Així ho reconeix l’alcaldessa de Badalona, Maite Arqué: "Hem augmentat un 50% el transport amb bus. Hi ha metros cada dos minuts en hora punta. No s’hi pot fer res més".

Per l’alcalde de Terrassa, Pere Navarro, les "intencions són bones" (el pla estratègic del transport públic), "però si es fa tard, potser no ho és tant".

Falta de càlcul

Des que es pensa una infraestructura fins que s'inaugura poden passar 10 anys

El primer edil de Cornellà, Antonio Balmón, lamenta la manca de previsió: "El Baix Llobregat ha duplicat la població. No es va planificar ni la mobilitat, ni els equipaments, ni les infraestructures".

"Des que es pensa una infraestructura fins que s’inaugura poden passar 10 anys", continua.

"I temps és el que no tenim", adverteix l’alcalde del Prat, Lluís Tejedor, que aposta per més busos i més freqüències.

L’alcalde de Sant Cugat, Lluís Recoder, opta per "crear carrils d’alta ocupació perquè arribin abans" els vehicles amb dos o més usuaris.