Després de dos mesos de la implantació del servei de metro les nits dels dissabtes i vigílies de festiu, es pot dir  que la prova pilot de TMB i FGC està funcionant. Les previsions d’increment d’usuaris/àries del servei en sis mesos, ja s’han superat àmpliament. Tot i que sabem les dificultats que comporta mantenir el servei de metro ininterromput (cost, manteniment...), s’està demostrant que és viable i necessari, en especial per a la gent jove. Aquests dies estem comprovant com és d’important la mobilitat urbana, ja sigui per oci o per treball, en la societat d’avui. La bona implantació de l’àrea verda i el Bicing, o el caos de Renfe dels darrers mesos, en són exemples recents. És per això que cal apostar, ara més que mai, per una política de transport pública, sostenible i segura. Des del moviment associatiu juvenil de Barcelona seguirem demanant, a totes les administracions, més ambició en aquest sentit. I el proper pas que cal fer, en el cas del metro, és obrir-lo també les nits de divendres i una hora més de diumenge a dijous. Treballem tots i totes per fer-ho realitat.

* Presidenta del Consell de la Joventut de Barcelona (CJB)