Un dels impulsors de la nova protesta, Alejandro Soler, un comerciant que viu en una altra part de la ciutat, va dir que tem perdre els clients que li venien «d’altres barris».
De moment, les associacions contràries són la Plataforma Veïnal i de Comerciants de l’Eixample i Ciutat Vella i l’entitat FemBéBarcelona, que ja ha reunit 4.000 signatures oposant-s’hi.
El regidor de Seguretat i Mobilitat, Jordi Hereu, es va reunir ahir amb dues entitats crítiques, per intentar arribar a acords.
Comerciants com a casa
Tot i les trobades, l’Ajuntament ja ha deixat clar que els comerciants no se’ls tractarà com a veïns, però que es pot buscar alguna alternativa. El secretari general de la Confederació del Comerç, Miquel Àngel Fraile, va explicar que en la seva reunió amb el regidor li van demanar que els vehicles que usen els comerciants per treballar puguin rebre el mateix tracte que els dels veïns, és a dir, que puguin domiciliar-lo al barri on treballen i no on viuen.
Un aparcament o... un parc?
Durant l’abril, just abans que l’àrea verda entrés en vigor, només un 30% dels ciutadans reconeixia el logotip de les noves zones d’aparcament. D’aquests, segons una enquesta que l’Ajuntament va facilitar ahir a CiU, un 23% deia que era el logotip de la recollida selectiva, un 19% no sabia què significava i un 15% s’apropava més dient que era aparcament restringit per a veïns.
Tot i la campanya d’informació municipal, només un 8,2% va dir «aparcament de pagament».
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios