Ens atenen tard i no ens entenen

Els ciutadans atorguen un 3,3 a la política d’habitatge i aproven amb 5,4 al Govern. Els catalans creuen que la Generalitat presta serveis de qualitat (40,8%), però li retreuen que no entengui els seus problemes (37,3%) i trigui massa temps a resoldre’ls (52%).Segons el baròmetre del Centre d’Estudis d’Opinió (CEO) sobre Percepció de les polítiques del Govern, els ciutadans puntuen amb un 5,44 al Govern.

La qualificació ha anat baixant des del 6,0 del juliol del 2004, «nota alta per l’eufòria després de la victòria de Zapatero», segons va explicar ahir el director del CEO, Gabriel Colomé.

Si es baixa a les polítiques concretes, els ciutadans suspenen la gestió de 12 de les 20 àrees de govern sobre les quals es pregunta.

Malament en immigració

Les més deficients són l’habitatge (3,3) i immigració (3,4). La qualificació sobre la política de vivenda ha anat baixant en cada baròmetre. L’actuació per frenar la precarietat laboral es queda amb un 4,1. La seguretat ciutadana obté un 4,4.

En l’altre costat, el desenvolupament de les noves tecnologies té la millor nota (6,1). La cultura (6), l’educació i la salut (5,4) se situen a continuació. En general, totes les notes sobre polítiques concretes han anat baixant any rere any i de manera sistemàtica.

No a més impostos

Més taxes: Un 60% no vol augmentar els impostos per finançar millores en la salut o els serveis socials.

Habitatge: És el que més preocupa. Les polítiques socials i la immigració es troben darrere.

Mà dura: El 81% dels catalans veuen bé tornar a la cultura de l’esforç i reafirmar l’autoritat dels mestres.

Menys igualtat: Hi ha més gent (42,2%) que considera baix el grau d’igualtat de sexes.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento