Patenten una senyal pels punts negres a la carretera

  • Un comercial dissenya dues indicacions de trànsit que es col·locarien a les zones conflictives de la xarxa viària.
  • Estan pensades per evitar accidents.
Les dues senyals de trànsit per indicar els punts negres(A.Campabadal)
Les dues senyals de trànsit per indicar els punts negres(A.Campabadal)
Les dues senyals de trànsit per indicar els punts negres(A.Campabadal)

Que els punts negres a les carreteres són un problema ja ho han reconegut les administracions.

Però fins que no s’inverteixi per arreglar aquest punts conflictius de la xarxa viària, un ciutadà de Ponts (Lleida) ha dissenyat i patentat dues senyals de trànsit per advertir els conductors de l’existència d’aquests punts fatídics.

"Són molt senzilles, però per arribar al disseny definitiu he estat donant voltes a la idea durant prop d’un any", explica a 20 minutos el creador de les dues senyals, Agustí Campabadal.

A estones lliures, i des del setembre del 2004, aquest comercial de 56 anys ha estat treballant en la idea de crear "una senyal de trànsit per evitar que hi hagi més morts a la carretera".

Un triangle amb un punt negre

Una parteix d’un triangle vermell per advertir perill i dins hi ha col·locat un punt negre clarament distingible. S’hauria de situar en arribar al punt conflictiu de la carretera. L’altra, amb el triangle de color blau, presenta el mateix punt amb una creu, per indicar que s’ha acabat la zona de perill.

Un cop va tenir feta la grafia, Campabadal va patentar el seu invent. Va ser l’1 de gener del 2006 i, des d’aleshores, tot i que s’ha posat en contacte amb les administracions, no ha obtingut la resposta que esperava.

Depèn de les administracions

I és que, segons el Servei Català de Trànsit, són les administracions titulars de cada carretera (Estat, Generalitat o Diputació de Barcelona) les que han de decidir si es col·loca una nova senyal i si aquesta s’adequa a la Convenció de Ginebra, que ho regula a nivell europeu.

Campabadal es va adreçar al Ministeri de Foment, però el fet és que, a hores d’ara, i després d’un any, encara no n’ha rebut resposta. Segons Campabadal, des del Servei Català de Trànsit s’argumenta que "no és competència d’aquest ens acceptar els senyals de trànsit".

"A ningú li agrada reconèixer que hi ha punts negres a les carreteres", apunta Campabadal. Segons el darrer estudi del RACC, a Catalunya hi ha deu punts negres greus.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento