La Urbana posa en marxa el ‘videomultes’ a 30 cruïlles

El sistema crea un registre en DVD de les imatges dels infractors. La sanció es genera de forma automàtica i es transmet via satèl·lit al centre de control.
Un nou sistema de control complementa el fotomultes. És en format vídeo i permet enviar les dades del vehicle infractor inmmediatament per via satèl·lit (GPRS) a la central de la Guàrdia Urbana, on es tramita la denúncia. Les imatges queden emmagatzemades en un ordinador i en un arxiu de DVD fins que finalitza el temps legal per resoldre les al·legacions.

El videomultes, que a finals d’aquest mes ja tindrà una desena de càmeres alternant-se per 30 de les cruïlles de la ciutat, té més resolució que el sistema fotomultes, tot i que també funcionen amb detectors infrarrojos que s’activen quan un vehicle comet una infracció en aquell punt.

Més qualitat fotogràfica

Els fotomultes, un sistema digital de fotografia amb infrarojos que fa quatre anys que funciona, va topar amb problemes de lluminositat que, en molts casos no permetia gravar amb alta definició i nitidesa suficient per procedir a fer la denúncia de la matrícula o la sèrie d’infraccions enregistrades. La idea és que el videomultes vagi substituint progressivament l’anterior sistema.

Les càmeres instal·lades en els punts més alts dels rètols i dels semàfors estan programades amb un sistema informàtic que permet gravar sis segons de cada infracció amb les línies d’infrarrojos i dóna més qualitat d’imatge.

No sols per saltar-se un semàfor

El nou videomultes permet captar totes les infraccions que passen al voltant, no sols saltar-se un semàfor com amb els altres sistemes. Així un canvi de sentit indegut, un gir prohibit, circular pel carri-bus o estacionar sobre la vorera també són captats i enregistrats en DVD. El sistema fa un any que està a prova i millora el rendiment del seu antecessor, el fotomultes.

Ubicació de càmeres

Més a la diagonal

La Diagonal, entre Sardenya i pl. Maria Cristina acumula fins a vuit càmeres. El carrer Aragó, entre Meridiana i Aribau, en té sis. A la Gran Via, entre Balmes i Entença n’hi ha tres. La resta estan a Balmes, Aribau i vies ràpides.

Accessos a Barcelona

10.000 multes al mes

L’Ajuntament ha fixat com a zones prioritàries els set punts d’entrada a la ciutat, on l’efecte «autopista» fa que els conductors no s’adonin del canvi de via. En un mes, els radars generen 10.000 multes.

Punts conflictius

Túnel de la rovira

A petició dels veïns del Guinardó, l’Ajuntament ha accedit a instal·lar un radar a la sortida del túnel de la Rovira, on els vehicles venien a gran velocitat després de la Ronda, amb un elevat risc per al vianant.

Els cotxes ‘fotomultes’ fan que els conductors vagin menys ràpid a les rondes

Els habituals ja saben on hi ha els radars. Els conductors que habitualment circulen per les rondes de Barcelona «ja saben on estan ubicats els radars fotomultes» segons ha detectat la Unitat de Circulació de la Guàrdia Urbana, explica l’intendent Carles Reyner.

Els vehicles fotomultes de la Urbana, equipats amb radars detectors d’excés de velocitat, s’intercal·len entre els radars fixos. Amb això, s’aconsegueix rebaixar els índexs de velocitat per sota dels 100 Km/h, com era habitual fa uns mesos.

«Ara, a la ronda de Dalt poden anar entre 60 i 80 km/h» i reduint en un 4% el nombre d’accidents.

A les entrades a la capital catalana, als anomenats punts negres, els radars intenten matenir els 50 km/h, el mateix que a la ronda verda, punts on, com al carrer Aragó, els semàfors es posen tots en verd simultàniament.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento