Alerten del perill del traçat nou del tramvia del Besòs

  • Les vies estan a quatre metres del pas dels escolars d’un col·legi i una llar d’infants.
  • Els pares fa mesos que prevenen del risc a les administracions.
  • Comença el periode de proves del Trambesòs i el Trambaix.
El pas vora les vies del Trambesòs i de l’escola, ahir. (Hugo Fernández)
El pas vora les vies del Trambesòs i de l’escola, ahir. (Hugo Fernández)
El pas vora les vies del Trambesòs i de l’escola, ahir. (Hugo Fernández)
Fa mesos que l’Associació de Mares i Pares del col·legi Sant Gabriel, al número 1196 de la recent remodelada Gran Via, alerta sobre el perill que representa el traçat de les vies del Trambesòs, que ahir va iniciar les proves del nou traçat.

En un document al que ha tingut accés 20 minutos i que els pares han tramès a la gerència del districte de Sant Martí, exposen directament a l’alcalde, Jordi Hereu, la greu problemàtica de seguretat que, segons ells, els afecta.

Vies properes i perilloses

El risc d’atropellament també toca a un altre centre, la Llar d’Infants Disney, a l’entorn de la carretera de Mataró, una zona on s’ha fet la vorera "encara més estreta".

Els pares, que tenen el suport dels docents, critiquen la decisió de "fer passar el tramvia a quatre metres del pas que tots fem servir per poder recollir els nostres fills", amb el perill que això suposa en "accidents no desitjats, tant per a nens com per a pares i acompanyants".

Fonts de l’AMPA diuen "no entendre, ni acceptar, ni pensem permetre" que després de posar aquesta problemàtica en coneixement de l’Ajuntament es pugui "continuar amb el mateix traçat".

Per tal d’apropar posicions, l’Autoritat del Transport Metropolità i l’empresa Tram es reuniran dijous amb els pares del col·legi.

Renovació total de trens a la L5

Ja està enllestida la renovació del material mòbil de la Línia 5 del metro, que a partir d’ara estarà equipada exclusivament amb els trens de la sèrie 5000. Avui al migdia circularan per darrera vegada els vells combois de la històrica sèrie 1000, després de més de 30 anys en aquesta línia.

La L5 és la primera que substitueix tot el material mòbil antic. El pla, segons TMB, es considera excepcional per la seva magnitud, ja que suposa la incorporació de 99 trens a diferents línies de metro de Barcelona fins al 2008. Els trens de la sèrie 5000 són més amplis, comfortables i silenciosos, del tipus cuc –tots els cotxes intercomunicats–, més potents i preparats per la conducció automàtica.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento