El tramvia guanya cinc estacions

  • Avui s’inicien les proves per posar en marxa quatre parades de la T5 i una altra a la línia T3.
  • En un mes entraran en funcionament.
El tramvia comença avui les proves que han de permetre que s’ampliï aquest mitjà de transport en cinc noves estacions i 2,8 quilòmetres de via la segona quinzena d’abril.

Els controls es practicaran a la plataforma segregada del tramvia.

D’aquesta manera es pretén evitar molèsties a vianants i conductors. Es tracta d’evitar possibles problemes, com ja va succeir en el període de proves previ a l’obertura de la T5, quan un tramvia va descarrilar el passat 27 de setembre i va quedar penjant a la Gran Via.

La principal millora s’experimentarà al Trambesòs, en concret, a la T5. Aquesta línia acaba ara al Besòs. Des d’avui, els combois examinaran el recorregut entre aquesta estació i Alfons el Magnànim, Parc del Besòs, La Catalana y Sant Joan Baptista, ja a Sant Adrià. En total, 2.200 metres nous de via.

Aquest municipi comptarà amb una segona línia de tramvia. La T4 ja comunica Ciutadella-Vila Olímpica amb l’Estació de Sant Adrià.

El Trambesòs té 17.000 usuaris diaris, que s’ampliaran primer amb aquesta nova millora i segon amb la finalització de la línia completament. De Sant Joan Baptista ha de seguir a Encants de Sant Adrià, Sant Roc y Gorg, a Badalona.

Entre St. Just i St. Joan

A la banda del Llobregat, al Trambaix, amb 50.000 passatgers diaris en laborables, també comencen avui les proves perquè la T3 guanyi una nova parada, 600 metres més. Ara acaba al Consell Comarcal i després ho farà a Torreblanca, al límit de Sant Just i Sant Joan Despí.

La construcció de tot el Trambaix té un cost de 230 milions d’euros, i la del Trambesòs, 205 milions.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento