Barcelona arriba a un acord per regular les bicicletes de muntanya al Parc de Collserola

  • Tots els grups aproven per unanimitat establir un grup de treball amb els nou municipis que tenen terrenys dins l'àrea natural del parc.
  • En un any s'hi han dut a terme 32 pedalades i un centenar de marxes a peu.
  • Amics de la Bici no s'oposa a la regulació però recorda que la massificació de la muntanya ve donada per la "manca de seguretat" a les carreteres.
Ciclistes en un camí de muntanya en una imatge d'arxiu.
Ciclistes en un camí de muntanya en una imatge d'arxiu.
ACN
Ciclistes en un camí de muntanya en una imatge d'arxiu.

Després del rumors sobre la possible implantació d'una taxa per córrer o anar en bici a Collserola, tots els grups de l'Ajuntament de Barcelona han acordat aquest dijous per unanimitat la creació d'un grup de treball per crear una nova ordenança i regular l'entrada de les Bicicletes Tot Terreny (BTT) i fer-la compatible amb els excursionistes i passejants.

Es vol crear un grup de treball format pels nou municipis amb territori dins el Parc de Collserola. Però mentre Unitat per Barcelona demanava que no s'estableixin multes per als ciclistes, el gerent del parc, Marià Martí, va recordar que seran els municipis els qui estableixin un règim sancionador, si s'escau.

Segons dades del PSC, en un any s'han dut a terme 32 pedalades amb 6.000 participants en total i un centenar de marxes a peu amb un total de 144.000 persones.

Els usuaris, a favor de la regulació

Des d'Amics de la Bici, Albert Garcia recorda que "si les carreteres estiguessin pacificades no faria falta establir un màxim de bicis a Collserola", ja que els ciclistes opten per la Carretera de les Aigües en "no tenir garantida la seguretat" a la resta de vies de la zona. "O em  jugo la vida per la carretera, o per anar de Barcelona a Sant Cugat vaig per la muntanya", conclou.

Amics de la Bici no s'oposa a que es reguli el pas de les bicicletes però Garcia apunta que "si es limiten unes zones s'ha de tenir en compte que les persones caminant fan més malbé l'entorn que no pas una bicicleta transitant amb normalitat". En aquest sentit, aposta perquè siguin els vigilants els qui multin en cas que es derrapi o s'envaeixi zones naturals.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento