La Línia 4 del metro renova els trens 30 anys després

  • Ja s’han començat a incorporar una quinzena de combois més moderns.
  • Procedeixen de la L2, que s’està preparant per circular sense conductor.
Els nous trens de la Línia 4 del Metro ja funcionen en altres línees.
Els nous trens de la Línia 4 del Metro ja funcionen en altres línees.
ARCHIVO
Els nous trens de la Línia 4 del Metro ja funcionen en altres línees.

La Línia 4, amb 150.000 viatgers diaris, ha començat a renovar els trens , fabricats als anys 70.

Ja s’hi han incorporat els primers de la sèrie 2100. Una desena s’incorporaran immediatament provinents de la Línia 2 i, en total, n’arribaran 15.

Els que ara hi ha a la línia groga tenen més de 30 anys i són els més obsolets que circulen per la xarxa.

No son nous

Els que arriben a la L4 no són nous, sinó que ja fa deu anys que circulen pel metro. Es tracta dels popularment coneguts com a trens cuc, per la manca de separació entre vagons.

Tot forma part, segons Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), del "pla de transvasament de trens" de la L2 a la L4.

Tot i així, la línia groga mantindrà una desena de trens vells per mantenir l’oferta actual de 19 circulant simultàniament en les hores punta.

Metro sense conductor

Les 15 unitats de la sèrie 2100 es traspassen després de l’arribada de 21 unitats dels nous models 9000 a la línia lila (L2), que com la L9 està preparada per a la conducció automàtica sense conductor.

El Pla Director d’Infrastructures ferroviàries de Barcelona preveu des del 2002 la progressiva substitució de trens, fins a 122 unitats:50, de la sèrie 9000 per a la L9.

Pendents de l’aeroport

En un futur, la L2 i la L9 compartiran el tram entre Parc Logístic i l’Aeroport i seran explotades de forma conjunta. D’aquí que comparteixin els trens de la sèrie 9000 dels que ja s’han rebut vuit unitats.

De moment s’han contractat 99 d’aquests trens, més del 80% dels combois previstos per Barcelona. D’aquest centenar, 39 es troben en el seu tram final de construcció. Si el procés de fabricació provoca primer l’arribada dels trens que l’acabament de la L9, funcionaran a la L2.

No passa el mateix a la L1 on abans de finalitzar l’any s’espera l’arribada de deu nous trens de la sèrie 6000. Un model exclusiu perquè la línia vermella és l’única no compatible en ser «l’ample de via espanyol», que és únic.

Abans de finalitzar l’any, es preveu que entrin nous trens a les línies L2, L3 i L5. Dels 39 previstos, ara, ja en circulen 25 unitats.

Talls per obres a Badalona

A partir d’avui queda tallat al trànsit un tram del carrer de Francesc Macià, comprès entre els números 16-18 i l’avinguda de Sant Ignasi de Loiola a Badalona, per les obres de la L2. La circulació quedarà restringida als vehicles de serveis i veïns amb plaça d’aparcament. Només es podrà sortir pel carrer Maria Cristina.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento