Els usuaris del transport públic faran vaga dimecres per protestar contra la pujada dels preus

  • Tot i el vot en contra de CiU, l'Ajuntament instarà a l'ATM a fer marxa enrere en l'encariment dels títols.
  • Els partits municipals demanen un nou pla de finançament del tranport públic.
  • El regidor de Seguretat insinua que no perseguirà les colades massives.
  • Les places d'aparcament seran més amples i es busquen recorreguts alternatius per a les bicicletes que passen per Glòries.
Una trentena de persones es va concentrar dimecres en estacions com la de Fontana, a la imatge, contra l'encariment del transport públic.
Una trentena de persones es va concentrar dimecres en estacions com la de Fontana, a la imatge, contra l'encariment del transport públic.
ACN
Una trentena de persones es va concentrar dimecres en estacions com la de Fontana, a la imatge, contra l'encariment del transport públic.

Diferents entitats com l'associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) o la Federació d'Associacions de Veïns de Barcelona (FAVB) han convocat en l'últim mes concentracions i colades massives contra l'encariment de les tarifes. La plataforma Stop Pujades Transport Públic convoca una vaga d'usuaris per dimecres a les vuit del vespre.

A preguntes del regidor del PP Óscar Ramírez a la comissió de Seguretat i Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, el primer tinent d'alcalde, Joaquim Forn, ha donat a entendre aquest dijous que el consistori no perseguirà als infractors tret que facin pintades o trenquin màquines validadores, com va passar dimecres, quan els manifestants van interrompre la circulació de trens de tres línies durant uns minuts.

A més, tot i el vot en contra de CiU, l'Ajuntament instarà a l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) a fer marxa enrere en l'encariment dels títols de transport i per a què no s'apliquin pujades superiors a l'IPC. "A ningú li agrada apujar els preus però, però, quines alternatives em presenten? Cap. Haig de prendre decisions" davant la davallada de les aportacions de les administracions a l'ATM, s'ha justificat Forn, qui presideix TMB.

A més, "des del 2005, el cost del transport públic ha augmentat un 60% i les tarifes de mitjana, un 44%, per tant, no ho hem repercutit tot", ha afegit Forn. Això sí, tots es van posar d'acord per demanar un pla de finançament per al transport públic que inclogui la possibilitat de què les administracions aportin més diners per abaratir les tarifes.

Places d'aparcament massa estretes

La Comissió de Mobilitat també ha aprovat un prec d'Unitat per Barcelona per modificar la normativa vigent i adaptar les mides mínimes de les places d'aparcament, massa estretes per als cotxes actuals. Una altra petició acceptada és per garantir que l'aplicatiu mòbil i de la web municipal Trànsit ofereixi informació veraç i en temps real de les incidències que es produeixen, doncs s'han detectat problemes en el funcionament.

A petició d'ICV-EUiA, el consistori també dissenyarà recorreguts alternatius per a les bicicletes que passen per Glòries mentre durin les obres i n'informarà als ciclistes. "Glòries sempre ha presentat una profunda discontinuïtat" que no es resoldrà fins que es reformi, va senyalar el regidor de Mobilitat, Eduard Freixedes, però va assegurar que hi estan treballant.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento