Senyals a la carretera avisaran al conductor si s’ha equivocat de camí

La Generalitat començarà a canviar després de l’estiu les senyals de trànsit verticals orientatives de les principals carreteres d’accés a Barcelona. A mitjans de l’any vinent hi haurà 214 cruïlles amb la nova senyalització.
Senyal antiga (a dalt) i senyal nova.
Senyal antiga (a dalt) i senyal nova.
Foto
Senyal antiga (a dalt) i senyal nova.
Una de les principals novetats, a banda que les senyals estaran a 2,20 metres d’alçada i seran més fàcils de llegir, és que s’avisarà al conductor abans d’arribar a una cruïlla de quines són les diferents direccions que pot agafar i, un cop superat l’encreuament, una nova senyal li confirmarà que ha agafat el camí adequat i que no s’ha equivocat.
 
Senyals iguals a tot arreu
 
La C-33, C-58, C-17, C-35, C-352 i C-59 veuran substituïdes les senyals orientatives i s’instal·laran 3.870 plafons a les carreteres de les comarques de l’àrea metropolitana de Barcelona.
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va afirmar ahir que «al final de la legislatura» es renovaran totes les senyals verticals que hi hagi a les carreteres catalanes, que seran iguals per «endreçar, netejar, posar ordre i homogeneïtzar (les senyals) per evitar el desgavell i despropòsits que hi havia fins ara». Tot això costarà 45 milions d’euros.
 
Canvi de nomenclatura
 
En els darrers anys tant l’Administració autonòmica com la central han posat el seu granet de sorra per fer una mica més difícil l’orientació dels conductors per les carreteres catalanes. Primer va ser la Generalitat que va canviar la nomenclatura de les autopistes que gestionava. Així l’A-19 que va cap al Maresme va passar a denominar-se C-32, que va cap a Sitges. Després, el Govern del PP hi va distingir, per exemple, l’A-2 (antiga N-II) de la AP-2, la de pagament.
Mostrar comentarios

Códigos Descuento