Bus de Barcelona
Un vehicle híbrid biarticulat que circula per la nova xarxa d'autobús de Barcelona. EFE

Barcelona ha implantat aquest dilluns cinc noves línies de busos exprés, tres d'horitzontals i dues de verticals, que sumen 49 km de longitud i que posen en funcionament la segona fase de la Nova Xarxa Bus, que passarà a tenir una desena de línies que funcionaran amb freqüències de pas d'entre 5 i 8 minuts.

Al voltant del 30% dels passatgers podran fer els seus desplaçaments en línies d'altes prestacions com aquestes. TMB i l'Ajuntament de Barcelona han tingut trobades amb veïns, entitats i associacions per donar a conèixer aquesta segona fase d'implantació de la Nova Xarxa Bus.

Campanya informativa a tot Barcelona amb 200 informadorsAvui, coincidint amb la seva posada en marxa, es porta a terme una campanya informativa a Barcelona ciutat per tal que els usuaris del servei d'autobús urbà disposin del màxim d'informació sobre la implementació  del servei i els canvis que incorpora. Hi hauran més de 200 informadors repartits pels carrers. Les noves línies que avui arrenquen són l'H8 (Camp Nou-La Maquinista); l'H-10 (Badal-Olímpic de Badalona);l'H16 (Paral·lel-Fòrum);la V3 (Zona Franca-Can Caralleu) i la V17 (Port Vell-Carmel). Sumades a les ja existents, sumen 10 eixos que recorreran la ciutat en xarxa.

L'Ajuntament i Transports Metropolitans (TMB) van començar a plantejar, a l'octubre del 2012, les cinc primeres línies de la Nova Xarxa de Bus: la D20, l'H6, l'H12, la V7 i la V21 (les quals ja estan operatives).

Aquestes línies ja transporten el 16% del passatge del servei de bus de la ciutat. Els usuaris han puntuat amb un 7,6 sobre 10 aquestes noves línies, per sobre de la puntuació que donen a tot el servei d'autobusos, que és d'un 7,2. Els usuaris han destacat sobretot l'increment de la informació de servei (71%), la rapidesa (61%) i la freqüència (60%). Les cinc primeres línies han representat inicialment el 12% de les validacions del servei.

En els casos de l'H8, l'H10, la V3 i la V17, aquests busos substitueixen línies convencionals. L'H16 se solapa amb tres línies convencionals que continuaran funcionant tot i que amb alguns canvis. Els cinc eixos sumen 233 parades i 91 vehicles estàndards i articulats propulsats per motors de gas natural comprimit de baixes emissions o per motor dièsel equipat amb filtres d'eliminació d'òxids de nitrogen i partícules.

Una desena de línies

La desena de línies ortogonals conformen una xarxa de 93,5 quilòmetres de longitud. Circularan a intervals d'entre 5 i 8 minuts entre les 07.00 i les 21.00 hores. Està previst que al voltant del 30% dels passatgers (uns 180.000) del bus en dies feiners podran viatjar diàriament en aquestes línies d'autobús.

La implantació d'aquest nou servei continuarà durant el proper any 2014 i durant anys successius, en grups de 4 i 5 línies d'autobus fins assolir el total de les 28 línies previstes a la xarxa.

S'intenta evitar solapaments de líniesLa línia 14 (Poblenou-Bonanova) adequa el seu recorregut per reduir el solapament amb la nova línia H16. Se suprimeix el tram que anava des de Pla de Palau fins al Cementiri de l'Est. La línia 16 (Pg Manuel Girona-Pl. Urquinaona) varia uns metres la ubicació de la parada d'origen (al carrer Manila enlloc del carrer Doctor Ferran) i la de l'altra extrem passa a estar a la ronda Sant Pere enlloc de la plaça Urquinaona. La línia 19 (Port Vell-Sant Genís) evita el solapament amb la nova línia V17 i passa a tenir l'origen a la plaça d'Urquinaona en lloc de tenir-lo al Port Vell.

El tram de la Via Laietana queda cobert per les línies V17,17 i 45. El nou indicatiu de línia serà Urquinaona-Trinitat Vella. Per altra banda, per tal de posar en servei les cinc noves línies s'han delimitat els nous carrils bus en trams dels carrers València, Indústria, Pare Claret, Còrsega, Taulat, Doctor Aiguader, Salvador Espriu, Jonquera, Carmen Amaya, Av. Icària, Josep Tarradellas i Pg de la Zona Franca, entre d'altres.

Consulta aquí más noticias de Barcelona.