L’ús del cotxe puja el doble que els transports públics

  • El vehicle privat guanya terreny coincidint amb els col·lapses de Rodalies a l’àrea metropolitana.
  • Bus, metro i tren sí s’utilitzen més a Barcelona ciutat.
  • A la capital catalana hi circulen cada dia 13.300 cotxes menys.
Coches a la entrada de Barcelona por la Meridiana.
Coches a la entrada de Barcelona por la Meridiana.
ARCHIVO
Coches a la entrada de Barcelona por la Meridiana.
El cotxe ha guanyat terreny al metro, el tren i el bus l’últim any, coincidint amb els col·lapses a Rodalies, que va perdre usuaris, i el dèficit d’infraestrutures i d’oferta, segons l'Enquesta de Mobilitat 2006 presentada ahir per la
l'enquesta, en pdf)

El 2006, hi va haver cada dia 43.786 desplaçaments més en transport públic. En total, en una jornada es fan 2,8 milions de viatges (és el 20% del total de trajectes a l’àrea de Barcelona en tots els transports i a peu). En el mateix període, l’ús del vehicle privat va sumar el doble:

88.728 desplaçaments més al dia, fins assolir-ne 5,3 milions cada jornada (el 38% del total de desplaçaments).

Transport públic i vehicle privat sumen el 58% dels 14,1 milions de desplaçaments que es fan qualsevol dia feiner a l’àrea metropolitana.

El 42% restant prové de la mobilitat a peu o en bici. Són dades relatives a la població general (exclou, per exemple, conductors o transportistes).

Cada ciutadà fa 3,7 desplaçaments al dia. Però, el transport públic només s’usa més que el privat a dins de Barcelona i en els viatges entre la primera corona i la capital. En canvi, dins la segona corona (Mollet-Mataró, per exemple) guanya el cotxe en una proporció 11 vegades superior al transport públic.

El Govern reconeix dèficits en les rutes que no passen per Barcelona i proposa més busos i trens.

Comencen mes i mig de protestes

CC OO impulsa
una campanya de mobilitzacions d’un mes i mig a vuit estacions de Renfe per denunciar el "deute social" que ha contret Rodalies amb els usuaris pel seu "mal funcionament".

Les accions comencen avui a Cornellà i acaben el 15 de març a Vic.

També es faran a Sabadell Centre, Badalona, Granollers, Mataró, Manresa i Vilanova. El sindicat reclama dies en què es viatgi gratis per "compensar els euros que han perdut els treballadors".

També exigeix més inversions ferroviàries, més trens i més cobertura per la matinada. Els alcaldes de Castelldefels, Gavà i Viladecans van demanar ahir una reunió amb la delegació del Govern per tractar el "mal funcionament" de Rodalies i exigir un transport "digne i eficaç" en servei i horaris.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento