Indemnitzacions i obres pendents cinc anys després de l'arribada de l'alta velocitat

  • L'Hospitalet rebrà tres milions d'euros el 2014 per compensar els veïns.
  • Al novembre començaran els treballs al carrer Antoni de Capmany, a Sants.
  • S'ha redissenyat el projecte per disfressar el calaix de les vies.
Un dels ponts que uneix els barris de la Torrassa i Santa Eulàlia de l'Hospitalet de Llobregat, separats per les vies del tren.
Un dels ponts que uneix els barris de la Torrassa i Santa Eulàlia de l'Hospitalet de Llobregat, separats per les vies del tren.
ACN
Un dels ponts que uneix els barris de la Torrassa i Santa Eulàlia de l'Hospitalet de Llobregat, separats per les vies del tren.

Les obres de l'arribada de l'AVE a Sants van acabar el 2008, in extremis i després de retards i esvorancs. Més de cinc anys després, s'ha cobert el parc de vies, però la urbanització del seu entorn queda pendent. Si bé l'adequació del carrer Antoni de Capmany (tocant a les vies) començarà al novembre, la coberta està encara pendent del projecte final. A l'Hospitalet, hi ha veïns que esperen encara les compensacions econòmiques per haver hagut de fer obres a casa seva per culpa de l'AVE.

El Govern central ha pressupostat pel 2014 tres milions d'euros per a L'Hospitalet. Amb aquesta assignació, es completen els 17 milions fixats a través d'un conveni amb el Govern de Zapatero per compensar part de la inversió dels veïns en arreglar casa seva després de les obres (façanes, esquerdes,...). Algunes famílies estan pendents de cobrar fins a 3.000 euros. Pertanyen al Gornal, Bellvitge, Sant Josep, les Planes, Santa Eulàlia i la Torrassa. Des de l'oposició, el regidor Josep Lluís Pérez (CiU) denuncia que hi ha famílies a les quals se'ls va denegar els ajuts "al juliol del 2011 argumentant que no hi havia diners", quan el termini de petició es tancava al desembre del 2012. Fonts de l'Ajuntament apunten que s'està procedint a "revisar els expedients" i que els veïns tindran accés als ajuts.

Tant els veïns de l'Hospitalet com els de Barcelona recorden els anys de soroll, obres de matinada, carrers i voreres afectats, i un llarg llistat d'incompliments de terminis mentre duraven les obres de l'AVE. Ara, a Barcelona, al novembre començaran les obres de reurbanització d'Antoni de Capmany, a tocar de les vies, entre el carrer de Sants i la Riera Blanca. Els treballs s'han licitat per més de 6,6 milions. Però el calaix de vies està pendent de la seva urbanització. S'ha dut a terme un procés participatiu per ajustar el projecte, que preveu incorporar zones verdes i més espai per als vianants. Des del Centre Social de Sants, Josep M. Domingo, lamentava que «a la Bordeta el més calent és a l'aigüera».

La plaça dels Països Catalans, una de les principals portes d'entrada de l'estació de Sants, ha quedat empantanegada i pendent d'unes obres que han quedat en l'aire, des que al febrer del 2008 va arribar-hi l'AVE. L'adequació de l'espai depèn d'Adif, ens del Ministeri de Foment, i ara com ara no s'han ni tan sols licitat els treballs. Queda pendent soterrar l'estació d'autobusos i tancar els esvorancs, entre d'altres.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento