300 punts de control detectaran l’origen de les esquerdes al Prat

Els aparells mesuraran les vibracions en temps real a partir de la setmana vinent. Fissures denunciades continuen engrandint-se.
Ahir a la tarda va començar la instal·lació de fins a 300 punts de control del moviment als edificis del Prat de Llobregat. Amb aquests aparells, l’empresa pública Adif, que s’encarrega de les obres de l’AVE, mesurarà les possibles vibracions sofertes per les finques del municipi.De fet, la instal·lació dels aparells durarà una setmana. Passat aquest termini és quan el sistema es posarà en funcionament i es podrà detectar, amb un marge de precisió d’un milímetre i en temps real, l’efecte de les obres del Tren d’Alta Velocitat sobre els habitatges on han aparegut esquerdes (algunes s’han anat engrandint).

Els veïns, satisfets

Els 300 punts de control compten amb un prisma que emet senyal a cuatre teodolits, una maquinària emprada en Topografia.

Pel que fa als veïns, ahir es mostraven satisfets de la reunió mantinguda amb tècnics municipals i amb Adif.

Per l’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, la seguretat pot ser «compatible amb el desenvolupament de l’obra».

Millora a la línia Barcelona-Puigcerdà

No només s’invertirà en l’AVE. El Ministeri de Foment destinarà 41,06 milions d’euros en la renovació de la línia de tren Barcelona-Puigcerdà. Les obres es van adjudicar ahir al grup ACS, que s’encarregarà de prolongar la línia gairebé 2 Km fins arribar a la frontera francesa. Alhora, s’impermeabilitzaran els túnels per evitar el contacte de l’aigua amb la catenària, es col·locarà un carril UIC 54 i es construiran drenatges.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento