Les aglomeracions en hores punta a les andanes i vagons del metro s’estan agravant a la Línia 1, tal com denuncien els propis usuaris.
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB ) va anunciar ahir a 20 minutos un pla de xoc que consistirà en la incorporació progressiva, a partir de juny, de deu trens nous en aquesta línia (seran dels models oberts per dins, sense separació entre vagons) i la renovació dels 23 existents.
Amb aquesta mesura es pretén que, a finals d’any, la freqüència de pas es rebaixi en 40 segons i se situï entorn els tres minuts de mitjana.
Problemes a Fondo
Un dels grans punts negres de la L1 és la parada de Fondo, a Santa Coloma. La línia vermella comença aquí el seu llarg recorregut cap a l’altre extrem de Barcelona. De bon matí els combois ja van plens.
Entre les 7 i les 8 hores, tots els seients queden instantàniament ocupats i desenes de persones dretes omplen la resta d’espais.
De fet, a aquesta hora els seients queden reservats fins i tot abans que el metro arribi a Fondo. I és que hi ha usuaris que agafen el metro a la penúltima parada de Santa Coloma en direcció Fondo, quan en realitat el seu destí és cap a l’altre sentit, per així tenir agafat el seient quan el comboi faci mitja volta a la següent parada.
"D’aquí el vagó ja marxa ple i la gent s’aglomera", explicava ahir a les 7.20 hores Albert Roigé, qui cada dia agafa el metro a Fondo. "És incòmode", admetia.
Després de més de quatre minuts esperant a l’andana, els usuaris reclamaven més servei i que es posi fi a la picaresca dels que es munten una parada abans per reservar-se els seients.
L’única amb ample de via diferent
La Línia 1 del metro (línia vermella) està utilizant aquests dies tots els seus combois i no pot utilitzar-ne els d’altres línies ja que, segons expliquen des de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), la Línia 1 és l’única que té un ample de via diferent a la resta.
Per això, TMB confia en els nous combois que ha encarregat per reforçar el servei a la L1, una línia que originàriament era dels trens de Renfe i que, per tant, té un ample de via diferent a la resta de la xarxa del metro.
Envia’ns les teves fotos de les aglomeracions, indicant-ne l’hora i la línia de metro, amb el teu nom, cognoms i DNI a: noesven@20minutos.es.
Amb una pista facilitada pel lector José María Estébanez
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios